ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:53 | آوریل23 تهران

ایران و قزاقستان توافق نامه تولید فیلم سینمایی مشترک را امضا کردند

تاریخ: 20:56, 31-10-2014.


آلماتی. جمعه، 31 اکتبر 2014 میلادی برابر با 9 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. اخیرا فیلم برداران ایران و قزاقستان در شهر آلماتی توافق کردند تا فیلم سینمایی "ایستگاه آخر" را مشترکا تولید کنند.  
در این باره امیر هوشنگ دانایی، خبرنگار واحد مرکزی خبر در شهر آلماتی قزاقستان برای خبرگزاری تلگراف ایران گزارش آماده کرده است:  
محمد خزایی، دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و سرگئی عظیمف، مدیر شرکت فیلم سازی تاناریس قزاقستان توافق نامه تولید فیلم سینمایی مشترک را امضاء کردند.
براساس این توافق نامه قرار شد فیلم سینمایی "ایستگاه آخر" به نویسندگی فیلمنامه محمد تیموری که وقایع آن در ایران و شهر آستانه قزاقستان می گذرد با حضور هنرمندان ایرانی و قزاقستانی تولید و در دو کشور به نمایش در آید.
داستان این فیلم در باره یک خانواده ایرانی و یک خانواده قزاقتبار ایران است که در یکی از شب های زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در بیمارستان منتظر تولد فرزندانشان هستند، اما براثر انتقال مجروحان جنگ به بیمارستان فرزندان آنها با هم عوض می شوند و از آنجا وقایع فیلم آغاز می شود.
محمد خزایی که قرار است تهیه کنندگی این فیلم را به عهده داشته باشد در مصاحبه ای گفت: در سفر به قزاقستان علاوه بر برگزاری هفته فیلم ایران در قزاقستان با مسئولین و مدیران سینمایی این کشور ملاقاتهایی را انجام دادم و با امکانات تولید و نمایش فیلم در قزاقستان از نزدیک آشنا شدم.
دبیر جشنواره مقاومت افزود: ایران با دارا بودن تولیدات سالیانه یکصد فیلم سینمایی و تولید فیلم های کوتاه و سریالهای تلویزیونی قادر به انتقال تجربیات به کشور قزاقستان است که این موضوع را با مقامات سینمایی این کشور مطرح کردم که مورد استقبال قرارگرفت و در بازگشت به ایران حتما جهت نمایش فیلم های سینمایی و سریال های ایرانی در قزاقستان اقدامات لازم انجام خواهیم داد.
سرگئی عظیمف، تهیه کننده قزاقستانی هم اعلام کرد: با توجه به اینکه جمعیت قزاقهایی که در ایران درشهرهای گرگان و بندرترکمن زندگی می کنند، پیشنهاد تولید فیلم مشترک مورد استقبال قرارگرفت و امیدواریم بخشی از تاریخ مهاجرت مردم قزاق به سرزمین اصلی خود را در این فیلم به تصویر بکشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: