ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:03 | مه19 تهران

ایران با تاسیس "غضنفر بانک" افغانستان در منطقه اقتصادی دوغارون موافقت کرد

تاریخ: 02:55, 19-09-2016.

تهران. دوشنبه، 19 سپتامبر 2016 میلادی برابر با 29 شهریور 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، موافقت‌های اولیه برای تأسیس یک شعبه از غضنفر بانک افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایران انجام شده است .
بنابراین گزارش، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایران گفت: با توجه به چشم‌اندازی که دوغارون به عنوان منطقه آزاد دارد می‌توان برای سرمایه‌گذاری ارزی در آن، از طرف کشورهای دیگر برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام داد.
ناصرالدین گرامی افزود: وجود یک بانک از کشور افغانستان می‌تواند در تسهیل و تسریع رویه‌ها نقش بسیار مهمی داشته باشد به‌ ویژه اینکه این کشور یکی از مقاصد اصلی تجاری خراسان رضوی است.
وی گفت: با توجه به قوانین آزادتری که مناطق آزاد در ارتباط با کشورهای دیگر و تجارت خارجی دارند تبدیل‌شدن منطقه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد می‌تواند شرایط را برای حضور دیگر بانک‌های خارجی از تمام کشورها فراهم کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون  افزود: هم اکنون بانک ملی و صادرات ایران در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شعبه دارند و با چند بانک دیگر مانند سرمایه نیز وارد مذاکره برای تأسیس شعبه در این منطقه شده‌ایم.
گرامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایران نیازی به شعب گوناگون از بانک‌های مختلف نداشته و تنها باید شعب ارزی و ریالی بانک‌ها در منطقه فعال شوند تا فرآیندهای مربوط به تبدیل پول با راحتی بیشتری انجام شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: