ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:11 | سپتامبر22 تهران

درایران نخستین همایش نقش فدرت هوایی درافتدار ملی برگزار شد

تاریخ: 20:39, 09-10-2018.


تهران. 9 اکتبر 2018 میلادی برابر با 17 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
امروز سه شنبه در سالن همایش های نمایشگاه هوایی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نخستین همایش «نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی" برگزار شد.
در این همایش سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن سخنرانی  گفت: دکترین قدرت هوایی ایران در صورتی کارآمد است که بومی است با تاثیر ناپذیری از تحریم های نظامی، دارای تداوم و پایداری و تجهیزات آن نیز در دسترس باشد.
وی افزود که قدرت هوایی به عنوان بخشی از قدرت کشور که با هدف ارائه اراده ملی متجلی می شود، در راستای منافع کشور است و برگزاری نخستین همایش «نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی» از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است و باید به آن توجه شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در قرن بیستم و بعد از جنگ جهانی اول و دوم هواپیماهای دورپرواز 2 و 3 هزارکیلومتر قدرت پروازی شوروی و آمریکا را افزایش داد به گونه ای که به یکی ازعوامل قدرت تغییر کننده مبدل شد ونظریه پردازی در این جنگ قدرت، نقشه جدیدی از کره زمین ارائه کرد و نشان داد که پرواز از قطب شمال و قطب جنوب اهداف را نزدیکتر می کند.
وی خاطرنشان کرد: بحث ریزپرنده ها و تجهیزات نوین هوایی در حال پیشرفت است و هواپیماهای بدون سرنشین رادارگریز مسیر پیشرفت خود را طی می کند. خوشبختانه ریزپرنده ها و تجهیزات نوین هوایی در دسترس ایران اسلامی قرار دارد به گونه ای که هزینه کمتر و کارآمدی بالایی دارد.
باقری با اشاره به اینکه پهپادها امروز هم در جبهه استکبار و هم در کشور عزیز ما در حال توسعه است، عنوان کرد: خوشبختانه در این مسیر توسعه متوازن و خوبی داشته ایم. این توسعه به سالهای دفاع مقدس برمی گردد که از سال 1363 آغاز شد و امروز ایران اسلامی جزو 7 قدرت اول جهانی در این زمینه محسوب می شود.
رئیس کل نیروهای مسلح تأکید کرد: دبیرخانه همایش «نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی» باید دائمی شود و دبیرخانه علمی به مسیر خود ادامه دهد، باید پژوهش های نیروی هوایی، طرح سوال و میزگرد علمی خود را در طول سال ادامه دهد و دو سال یک بار این همایش برگزار شود. در جمع های تخصصی روی موضوعات آن باید کارکرد و جمع بندی ها را مورد بررسی قرار داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: