ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:16 | سپتامبر22 تهران

دیدارسفیرایران با جامعه ایرانی مقیم ایرلند

تاریخ: 10:39, 29-10-2018.


تهران. 29 اکتبر 2018 میلادی برابر با 7 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دوبلین به هدف تقویت نقش و جایگاه بیشترجامعه ایرانیان مقیم ایرلند برای ارتقاء روابط میان دو کشوردرعرصه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی با جامعه ایرانی ایرلند دیدار و گفتگو داشت.
نخستین ملاقات دکتر مسعود اسلامی سفیر تازه انتصاب جمهوری اسلامی درایرلند که جانشین جواد کچوئیان شده است، با اساتید و دانشجویان در مرکز اسلامی دوبلین برگزار شد. وی ضمن تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی دانشجویان، محققان و اساتید ایرانی مقیم ایرلند در توسعه علوم و نوآوری، خواستار مشارکت آنان در این وظیفه مهم گردید.
به گزارش ایرتاگ به نقل از خبرنگار ایرنا، سفیرایران با تشریح شرایط امروز کشور و اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی همکاری با دولت ایرلند را در چارچوب همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا خوب توصیف کرد.
ایرانیان حاضر به تبادل‌نظر و گفتگو پیرامون راهکارهای عملی برای ارتباط با ایران و تقویت پیوندهای موجود بین ایرانیان مقیم ایرلند با سفیر و دیپلمات‌های ایران پرداختند.
دراین برنامه فیلمی از سخنان دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران درباره اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری پخش گردید.
در پایان مراسم، دانشجویان و اساتید در محیطی صمیمانه، ضمن معرفی خود و تشریح آخرین وضعیت مطالعات و تحقیقات، آمادگی خود برای استمرار تبادل‌نظر و همکاری‌ها با وطن خودرا اعلام کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: