فسيل های 9 ميليون ساله مراغه از آمريکا به ایران بازگردانده شد

تاریخ: 08:05, 12-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 12 نوامبر 2015 میلادی برابر با 21 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پس از 38 سال فسیل های 9 میلیون ساله مراغه از آمریکا به ایران باز گردانده شدند .
بنا بر این گزارش، مسئول مرکز تحقیقات فسیل شناسی ایران در مراغه گفت: این فسیل ها بین سال های 53 تا 56 توسط فسیل شناسان دانشگاه هاروارد در مراغه کشف و به آمریکا برای تحقیق منتقل شده بود .
غلامرضا زراع افزود: در این حفاری ها که در 35 نقطه مراغه صورت گرفته بود حدود سه هزار قطعه فسیل استخراج شده و از این تعداد یک هزار و 500 قطعه به آمریکا انتقال داده شده بود.
وی افزود: این فسیل ها به منظور انجام مطالعات دیرینه شناسی سال 56 به امریکا انتقال داده شد و از آن زمان در این کشور بود که با پیگیری های 12 ساله جمهوری اسلامی ایران به کشور بازگردانده شد .
وی قدمت این فسیل هارا 7 تا 9 میلیون سال اعلام کرد و گفت: بیشتر این فسیل ها مربوط به خانواده فیل سانان، گاوسانان، زرافه، گوشت خواران، اسب ها و کرگدن هستند .
منطقه فسیلی مراغه با قدمت مطالعاتی 170 ساله یکی از پنج منطقه فسیلی مهره داران در دنیاست و تراکم و تنوع بالای فسیل مهره داران، این منطقه را به بهشت فسیل شناسان جهان تبدیل کرده است .
مسئول مرکز تحقیقات فسیل شناسی ایران گفت: تاکنون تحقیقات فسیل شناسی بسیاری از سوی محققان روسی، اتریش، هلند، فرانسه، آمریکا، ژاپن و چین در این منطقه انجام شده است .
به گفته وی، اولین کاوش در منطقه فسیلی مراغه در سال 1858 توسط فسیل شناس روسی بنام آبیخ انجام شده است .
منطقه فسیلی مراغه در وسعت 35 کیلومتر در 15 کیلومتری این شهر قرار گرفته و یک هزار و 26 هکتار آن به عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: