ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:29 | جولای02 تهران

نشست سفرای 9 کشور اروپايی با اعضای اتاق بازرگاني تهران

تاریخ: 11:10, 21-10-2015.

تهران. چهارشنبه، 21 اکتبر 2015 میلادی برابر با 29 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، هلند ، اتریش، مجارستان، سوئیس، اسپانیا و ایتالیا برگزار شد.
بنا بر این گزارش، معرفی توانایی ها و ظرفیت های اقتصادی ایران و همچنین ارزیابی سفر اخیر هیئت های اقتصادی و تجاری اروپا به ایران دستور کار این نشست بود.
خوانساری رئیس اتاق تهران استفاده از فنآوری و پیشرفت صنعتی اروپا را فرصتی برای ایران دانست و گفت: ما از سرمایه گذاری های مشترک میان کمپانی های بزرگ و معتبر اروپایی و بخش خصوصی ایران استقبال می کنیم و این قول را می دهیم که زمینه های قانونی، سیاسی و عملیاتی این همکاری را فراهم کنیم.
وی افزود: اقتصاد اروپا نیز به طور حتم به ایران نیاز دارد زیرا ایران در قلب منطقه پرآشوب خاورمیانه مانند جزیره ای با ثبات است که شرکت های اروپایی می توانند در مورد همکاری های مشترک اقدام به سرمایه گذاری در ایران برای تولید و صادرات کالا به کشورهای منطقه نمایند.
در این نشست مهدی جهانگیری نائب رئیس اتاق تهران با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در ایران سرمایه گذاری مشترک شرکت های اروپایی در ساخت و تکمیل مجتمع های گردشگری و هتل ها در ایران را خواستار شد.
همچنین خانم مقیمی عضو هیئت رئیسه اتاق تهران نیز با اشاره به ظرفیتها و فرصتهای خوب ایران در زمینه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای گفت: ما هم اکنون به حدود 200 فروند هواپیمای جدید در ناوگان هوایی نیازمندیم ضمن اینکه در بخش بنادر و خطوط ریلی و قطارهای سریع السیر و همچنین در بخش خدمات بندری می توانیم همکاری های مشترک با شرکت های اروپایی داشته باشیم.
دیگر اعضای اتاق تهران نیز ظرفیت ها و فرصت های همکاری را در حوزه های انرژی، ‌تجهیزات صنعت نفت، قطعات خودرو و خدمات فنی مهندسی را برشمردند و همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک اروپایی ها را در این باره خواستار شدند.
سفرا و رایزنان فرهنگی و اقتصادی 9 کشور اروپایی نیز ضمن استقبال از فرصت های همکاری و سرمایه گذاری مشترک در ایران، ارزیابی و اشتیاق هیئت های اقتصادی و تجاری اروپا را از سفر به ایران ابراز کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: