ايران ادارات و مدارس 9 شهر استان خوزستان را به علت گرد و غبار شديد تعطيل كرد

تاریخ: 10:04, 11-02-2015.

تهران. چهارشنبه، 11  فوريه  2015 میلادی برابر با 22 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به علت گرد و غبار شدید هوا ادارات و مدارس نوبت های صبح و بعد از ظهر اهواز و 8 شهر استان خوزستان ايران ديروز تعطیل اعلام شد.
بنابراين گزارش، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ديروز گفت: به دلیل بالا رفتن غلظت گرد و خاک در اهواز و 8 شهرستان دیگر استان براساس تصمیم ستاد بحران در اين استان، از صبح ديروز علاوه بر تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی، ادارات نیز تعطیل شدند.
هاشم بالدی افزود: همچنین تمامی ادارات ديروز در شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه، هندیجان، رامشیر، ماهشهر، بندر امام، دشت آزادگان و هویزه به دلیل بروز پدیده گرد و غبار در روز سه شنبه تعطیل شد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز با بیان اینکه منبع بروز گرد و غبار اين استان، کشور عراق است، گفت: ماهواره خریداری شده استان خوزستان برای پیش بینی بروزگرد وغبار تا پایان بهمن ماه در عراق نصب می شود.
با استفاده از این ماهواره می توان براساس داده های آن از گرد و خاک عراق زودتر خبردار شویم.
آقای بهادری افزود: عراق حتی یک ایستگاه هواشناسی ندارد و وقتی در منبع پدیده اطلاعات هواشناسی نداریم برای پیش بینی بروزآن فعلاً کاری از دستمان برنمی آید.
وی از خریداری و نصب یک دستگاه سنجش آلایندگی با اعتبار حدود پنج میلیارد ریال در اهواز خبر داد و گفت: این دستگاه، با توجه به بالا بودن قیمت آن، به محض تامین اعتبار در باقی شهرهای درمعرض گرد و غبار استان ازجمله ماهشهر، امیدیه، بستان و سوسنگرد نیز تهیه و نصب می شود

به اشتراک گذاشتن اخبار: