ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:35 | جولای05 تهران

افزايش صادرات محصولات كشاورزی ايران تا 9 ميليارد دلار

تاریخ: 10:49, 11-12-2014.


تهران. پنجشنبه 11 دسامبر 2014 میلادی برابر با 20 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم‌مقام معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از رشد صادرات محصولات کشاورزی به ویژه باغبانی خبر داد و توان صادرات کشاروزی کشور از 4 میلیارد دلار کنونی تا 9 میلیارد دلار در افق برنامه ششم توسعه افزایش می یابد.
جهانگیرعرب در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : هم اکنون کارشناسان روسیه در ایران حضور دارند تا زمینه واردات محصولات باغی از ایران را
متناسب با کیفیت این بازار فراهم کنند.
وی افزود: وزیر جهاد کشاوری هم تاکید دارد بازارهای هدف محصولات کشاورزی و باغی ایران بیشتر شود که در بخش صادرات محصول انار در دست انجام است و تلاش می کنیم به زودی به تراز مثبت برسیم.
عرب گفت: طرح های توسعه باغبانی در اراضی شیب دار و دارای بارش مناسب در کنار طرح های توسعه باغداری با سامانه های آبیاری تحت فشار در دستور کار است.
بنابراین گزارش ایران بیشترین مزیت را برای توسعه محصولات کشاورزی در منطقه دارد و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) ثبت کرده که ایران سرزمین کشاورزی است.
خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی حداقل استعدادهای این بخش است و باید برای راهبری بازار محصولات کشاورزی منطقه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس برنامه ریزی کینم و 25 درصد اشنغال در اقتصاد کشاورزی است.
از 17 اقلیم کشاورزی جهان، ایران میزبان 11 اقلیم است و امسال بیش از 3 و نیم میلیون تن سیب درختی تولید شد.
محصولات کشاورزی ایران در جهان جزء سالم ترین ها است و در تولید ارگانیک حرف های زیادی برای گفتن دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: