ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:09 | مه09 تهران

ایران 90 هزار هکتار زمین را امسال بیابان زدایی می کند

تاریخ: 04:04, 20-05-2016.

تهران. جمعه، 20 می  2016 میلادی برابر با 31 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، امسال 850 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و ستاد مدیریت بحران ایران برای اجرای طرح بیابان زدایی در 90 هزار هکتار از اراضی  این کشور اختصاص یافته است .
بنا بر این گزارش، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری  ایران امروز در بازدید از زمین های حاشیه دریاچه ارومیه در شهرستان های آذرشهر و شبستر گفت: بیشترین میزان این اعتبار یعنی حدود 600 میلیارد ریال برای مقابله با  بیابان زایی و طوفان های نمکی به استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش بینی شده است .
خداکرم جلالی  افزود: در این طرح در هر هکتار 200 اصله بوته نهال یا درختچه های مقاوم به شوری و متناسب با شرایط اقلیمی حاشیه دریاچه ارومیه کاشته می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به طرح تثبیت بافت خاک در روستای خاصلوی گوگان، افزود : کاشت درختچه های گز و بوته های قره داغ و آتری پلکس در این منطقه بسیار خوب جواب داده است و در آینده نزدیک با ایجاد بافت جنگلی، احتمال وقوع طوفان های نمکی و خیز گرد و غبار به حداقل خواهد رسید .

به اشتراک گذاشتن اخبار: