ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:26 | مه18 تهران

ایران تولید کننده 90 درصد زعفران جهان

تاریخ: 04:39, 22-09-2015.

تهران. سه شنبه، 22 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 31 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، علیرغم تولید بیش از 95 درصد زعفران جهان در ایران به دلیل ثبت نشدن این محصول، هیچ نامی از این کشور در این زمینه برده نمی شود.
بنا بر این گزارش، سرپرست دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران با اعلام این خبرگفت: هم اکنون بیش از 95 درصد از زعفران جهان در ایران تولید می شود ولی هیچ نامی از کشور ما برده نمی شود.
میر صالحی افزود: هم اکنون برخی کشورها محصول تولید ایران را با نام خود در بازارهای جهانی به فروش می رسانند و از این رو برای ثبت محصول زعفران هم تلاش کردیم که مراحل آن به پایان رسیده و به زودی سندهای تنظیم شده در این زمینه به سازمان جهانی مالکیت فکری ارایه خواهد شد.
وی گفت: برای اینکه در زمینه تجارت به صورت فعال حاضر شویم و محصول های تولیدی کشور بتوانند در بازارهای جهانی جایگاهی به دست آورده و آن را حفظ کنند، باید به سمت برندسازی برویم.
سرپرست دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: برندسازی موجب جلب اطمینان مشتری شده و در کنارعواملی چون کیفیت مناسب، قیمت و تنوع محصول می تواند افزایش اعتبار تجاری و در نهایت افزایش درآمد سرانه در چرخه تولید ایران را رقم بزند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: