ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:06 | جولای07 تهران

ایران و روسیه برای توسعه همکاری حقوقی وقضایی رایزنی کردند

تاریخ: 10:36, 08-11-2018.


تهران. 8 نوامبر 2018 میلادی برابر با 17 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
مقام های سازمان بازرسی کل ایران و دادستان کل فدراسیون روسیه درخصوص مبارزه با فساد و جرائم مرتبط با آن رایزنی و تبادل نظر کردند.
به گزارش ایرتاگ به نقل از خبرنگار ایرنا، قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل ایران با هدف شرکت در کنفرانس بین المللی و همچنین اجلاس اتحادیه آمبودزمان های اوراسیایی دیروزچهارشنبه وارد مسکو شد و با یوری چایکا دادستان کل فدراسیون روسیه دیدار و گفت وگو کرد.
بنا بر این گزارش دراین نشست، دو طرف امکان توسعه همکاری حقوقی و قضایی را بررسی کردند، همچنین طرفین در چارچوب توافقات آمبودزمانی و صیانت از حقوق شهروندی، در مورد مشکلات برخی از شهروندان ایرانی و راه‌ های کمک به آنها رایزنی کردند.
تبادل نظر در خصوص مبارزه با جرایم و فساد اداری و مالی، بررسی راهکارهای تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه در چارچوب اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا و شیوه‌های آموزش کارشناسان مربوطه در حوزه فعالیت ‌های ضد فسادی و آمبودزمانی از جمله محورهای گفت وگوی طرفین بود.
آمبودزمان فرد یا دفتری غیرجانبدار و بی طرف است و به عنوان نماینده عموم مردم، موارد نقض حقوق افراد توسط دولت یا نهادها و شرکت‌های مختلف را بررسی و بازرسی کند

به اشتراک گذاشتن اخبار: