توفان در برخی از نقاط منطقه سیستان تا کنون ادامه دارد

تاریخ: 15:06, 08-10-2018.


تهران. 8 اکتبر 2018 میلادی برابر با 16 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
بنا به اطلاع دفترمدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، از روز گذشته تا کنون 145 نفر از مردم منطقه سیستان درشمال این استان به دلیل عوارض و مشکلات تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت مراقبت پزشکی فرار گرفتند.
عبدالرحمان شهنوازی مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری امروز دوشنبه گفته است که 27 نفر از این افراد بستری و 118 نفربه صورت سرپایی درمان شدند.
توفان گرد و خاک غلظت ذرات معلق درهوای زابل را به 19 برابرحد مجاز رساند وبراثر بروزاین پدیده روز گذشته مدارس شهرستان هیرمند تعطیل شدند.
به گزارش خبرنگارایرنا به نقل ازمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک از عصر شنبه گذشته در شمال استان شروع شده و همواره بر سرعت وزش باد افزوده شد تا اینکه دیروز بیشینه سرعت وزش باد به 104 کیلومتر بر ساعت رسید.
به گفته دیانتی توفان دیروز دید افقی در محل ایستگاه فرودگاهی زابل را به 900 متر کاهش داد و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 2853 میکروگرم بر مترمکعب معادل 19 برابر حد مجاز برسد و کیفیت هوا را به شدت کاهش دهد و وزش باد شدید در نقاط مستعد تا امروز در منطقه تداوم دارد.
به اساس آمار رسمی سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع که معادل 5/11 درصد مساحت کل ایران است 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد و منطقه سیستان با پنج شهرستان -- زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان پهناورترین استان ایران به شمار می رود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند

به اشتراک گذاشتن اخبار: