پنج هزارتن و دو روستا در زلزله و سونامی جزیره سولاوسی مفقود شدند

تاریخ: 10:22, 08-10-2018.

تهران. 8 اکتبر 2018 میلادی برابر با 16 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
بنا بر گزارش های جدید رسانه های خبری و برخی از سازمان های بین المللی شمارمفقودان ناشی از زمین لرزه 7.5 ریشتری و امواج سهمگین دریالرزه 28 سپتامبر/6 مهر درجزیره سولاوسی در شمال اندونزی به 5 هزار نفر رسید و همچنین دو روستا با حدود 5 هزار نفر جمعیت در اطراف شهر پالو به طور کامل مفقود شده است .
به اساس اطلاع گروه های امداد و نجات داخلی و بین المللی، بیش از یک هزار و 570 نفر در شهر پالو که حدود 350 هزار نفر جمعیت داشت ومرکز این زلزله و سونامی بود، جان خود را از دست داده اند.
سازمان ملل متحد گزارش کرده است درمناطق آسیب دیده حدود 200 هزار نفر از مردم که خانه و کاشانه و اعضای خانواده خود را ازدست داده اند در شرایط اضطراری به سر می برند و نیاز به کمک های اولیه و فوری مانند غذا، دارو و آب آشامیدنی وسرپناه هستند. طبق این گزارش حدود 70 هزار خانوار دراثر این فجایع طبیعی بی خانمان شده و در خیابان ها بر روی ساختمان های تخریب شده در شرایط نامساعد زندگی می کنند.

میزان تخریب در منطقه به گونه ای بالاست که ارسال کمک های امدادی عملا به برخی ازمناطق غیرممکن است و گروههای نجات اندونزی به همراه تیم های امداد ونجات از کشورهای فرانسه، اسپانیا، مالزی، استرالیا ونیروهای نظامی ژاپن درحال رفع چالش های مواصلاتی برای دسترسی به آن مناطق هستند.
علاوه براین حدود 8 هزار و 200 نفر از نیروهای ارتش اندونزی به همراه داوطلبان در عملیات امداد رسانی شرکت کرده اند.
تیم هایی از صلیب سرخ جهانی نیز به دلیل شدت بالای خسارات و صدمات وارد شده برای یافتن اجساد و مفقودان در جزیره سولاوسی سرگرم فعالیت هستند.
سولاوسی یکی از پنج جزیره اصلی کشور مجمع الجزایر است و مانند سایر بخش های این کشور در معرض زلزله و سونامی های مکرر قرار دارد.
خاطرنشان می کنیم در سال 2004 میلادی، زلزله جزیره سوماترای اندونزی باعث بروز سونامی سهمگین در سراسر اقیانوس هند و 13 کشورمنطقه شد و 226 هزار کشته، از جمله بیش از 120 هزار نفر در اندونزی جای گذاشت

به اشتراک گذاشتن اخبار: