ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:57 | جولای07 تهران

درایران نخستین کنسرت خیابانی برگزار شد

تاریخ: 18:39, 31-08-2018.


31 اگست 2018 میلادی برابر با 9 شهریور 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. تهران.
نخستین کنسرت رایگان خیابانی با اجرای محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی ایران و همنوایی مردم و طنین سرود "ای ایران" شامگاه پنجشنبه در پارک آب و آتش تهران با حضور هزاران نفر برگزار شد
   به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، نخستین کنسرت خیابانی بدون سرو صدا و با حالتی تقریبا چراغ خاموش، برگزار شد
ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی محمد معتمدی و رهبری علی اکبر قربانی، قطعاتی از موسیقی ایرانی را به صورت رایگان برای مردم اجرا کرد، این اجرا امشب (جمعه شب ) ساعت 21 نیز تکرار خواهد شد.
معتمدی اظهار کرد: من و عوامل برگزارکننده بسیار خوشحالیم که این کنسرت برگزار می شود. این مهم میسر نبود مگر به همت برخی دوستان و پذیرش مسوولیت برخی مسوولین که پذیرفتند و اجازه برگزاری این کنسرت را در این شب عزیز به ما دادند
معتمدی سپس قطعه بهار دلکش ساخته علی اکبر قربانی را خواند،
سپس نوبت به شکایت دل رسید. قطعه ای اثر زنده یاد 'پرویز یاحقی' و تنظیم 'شهرام توکلی' که شعر آن از 'بیژن ترقی' است.
قطعه بعدی «دگر چه خواهی» اثری از زنده یاد حبیب الله بدیعی که تنظیم آن را شهرام توکلی انجام داده و شعرش نیز از نواب صفا است.
قطعه بعدی بی کلام بود. پس از آن معتمدی دوباره روی صحنه آمد و گفت: اجرای این کنسرت، نیازمند برنامه ریزی دقیق چه از لحاظ مدیریت و چه امنیت است که از همه قدردانی می کنم.
این خواننده افزود: از نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی و عوامل برگزارکننده تشکر می کنم و می خواهم که آنها را جانانه تشویق کنید.
این خواننده موسیقی سنتی ادامه داد: امشب می خواهیم با برگزاری خوب کنسرت، به عزیزان نیروی انتظامی بگوییم از این پس چنین برنامه ای برگزار شود، کوچکترین مشکلی وجود نخواهد داشت.
معتمدی سخنان خود را پایان داد و قطعه های بعدی را این گونه معرفی کرد؛ ساز و آواز بصورت بداهه و قطعه پس از آن کویر از بنده حقیر هست.
این خواننده افزود: قطعه بعدی «خوش آمدی» ساخته رضا نارون، تنظیم علی اکبر قربانی است اما شعرش را هرچه این سالها تحقیق کردیم متوجه نشدیم از چه کسی است.
قطعه بعدی «بهار من» اثر زنده یاد استاد علی تجویدی، شعر از منیره طاها و تنظیم از علی اکبر قربانی است.
قطعه بعدی «کل صبح» تیتراژ سریال امام علی (ع) اثری زیبا از فرهاد فخرالدینی بود. این قطعه دارای دو بخش عربی و فارسی است که به گفته معتمدی شعرعربی آن متعلق به صدر اسلام است
وی ادامه داد: امیدواریم در مناسبت های مختلف شاهد حضور هنرمندان اعم از پاپ و سنتی در صحنه های گوناگون باشیم.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا در پایان کنسرت، همه ایستادند و در حالی که نور تلفن همراه خود را روشن کرده و بالا گرفته بودند، قطعه "ای ایران" را با خواننده همخوانی کردند

به اشتراک گذاشتن اخبار: