ایران همزمان 8 نفتکش را در جزیره خارک بارگیری می کند

تاریخ: 02:54, 20-06-2016.

تهران. دوشنبه، 20 ژوئن  2016 میلادی برابر با 31 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از امکان پهلوگیری هشت نفتکش برای بارگیری و صادرات نفت در پایانه صادراتی جزیره خارک خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران سید پیروز موسوی با اشاره به بارگیری همزمان هشت نفتکش در خارک اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت های صادراتی نفت خام هشت فروند نفتکش به طور همزمان در اسکله شرقی، غربی خارک و یک نفتکش بصورت کشتی به کشتی در پایانه صادراتی نفت خام خارک پهلودهی و بارگیری کردند.
وی با بیان اینکه مهندسان و متخصصان پایانه نفتی، بخش های تخصصی پایانه نفتی جزیره خارک را بومی سازی کرده‌اند افزود: ظرفیت های مناسبی برای توسعه صادرات نفت درخارک فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: متخصصان وزارت نفت ایران در خارک در حوزه‌های ساخت و تعمیرات مشارکت جدی دارند بگونه‌ای که اقتصاد مقاومتی در جزیره خارک به مرحله عملیاتی درآمده است.
موسوی اضافه کرد: در این ارتباط ارتقای بهره ‌وری مطابق با اصول اقتصاد مقاومتی در اولویت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال جاری قرار گرفته است.
جزیره خارک از توابع شهرستان بوشهر در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب این بندر در آبهای خلیج فارس واقع است و هم اکنون بیش از 95 درصد صادرات نفت ایران از این پایانه انجام می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: