بلندای آب درياچه اروميه 8 سانتيمتر بيشتر شد

تاریخ: 13:22, 02-12-2014.


تهران. سه شنبه، 2 دسامبر 2014 میلادی برابر با 11 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مصرف بخش کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه 30 برابر بخش خانگی است.
بنابراين گزارش، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی دیشب در بازدید از طرح های آبیاری تحت فشار ارومیه با اعلام این خبر افزود: باید این روند با اجرای طرح های آبیاری نوین کاهش یابد.
هادی بهادری گفت: این میزان شامل مصرف 3 میلیارد متر مکعب آب در سال است که بخش مهمی از این میزان می تواند برای دریاچه ارومیه استفاده شود.
وی به برنامه های اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: قرار است امسال 17 هزار هکتار از اراضی حاشیه دریاچه، به سامانه آبیاری نوین مجهز شوند که برای اجرای این طرح بودجه لازم در نظر گرفته شده است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به وضعیت فعلی دریاچه ارومیه گفت: با توجه به بارندگی های اخیر روزانه به طور متوسط، نیم سانتی متر به بلندای دریاچه افزوده می شود که این رقم معادل افزایش 10 هزار متر مکعب آب در روز است.
هادی بهادری افزود: طبق پایش ها بلندای آب دریاچه ارومیه در حال حاضر یکهزار و 279 متر و 47 سانتیمتر از سطح آبهای آزاد است که این رقم 8 سانتیمتر بیشتر از پارسال برآورد می شود.
وی افزود: این درحالیست که در 18 سال گذشته سالانه شاهد کاهش 30 سانتیمتری سطح آب دریاچه ارومیه بودیم.
دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران بشمار می رود که بحران کم آبی در سال های اخیر حیات این دریاچه را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: