ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:43 | مه20 تهران

ایران در 8 ماه نخست امسال 101 حلقه چاه نفت و گاز را حفاری كرد

تاریخ: 09:42, 27-11-2014.


تهران. پنجشنبه، 27 نوامبر 2014 میلادی برابر با 6 آذر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، 101 حلقه چاه نفت و گاز از ابتدای امسال تاکنون تکمیل و به واحدهای متقاضی تحویل شد.
بنابراين گزارش، مکوندی، معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری، دیروز گفت: با تلاش مستمر کارکنان عملیاتی، پشتیبانی و اجرایی این شرکت، حفاری 12 حلقه چاه، 246 روز زودتر از برنامه از سوی کارفرما محقق شد که از نظر تولیدی شدن زودهنگام چاه، ترخیص دکل حفاری، شتاب بخشیدن به اجرای طرح ها و ابعاد اقتصادی بسیار ارزشمند است.
آقای مکوندی افزود: از شمار چاه های حفاری شده امسال 51 حلقه توسعه ای توصیفی، یک حلقه اکتشافی و 49 حلقه تعمیری بود که 72 حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 9 حلقه برای شرکت نفت مناطق مرکزی، 7 حلقه برای شرکت نفت فلات قاره، 2 حلقه برای شرکت مهندسی و توسعه نفت و 9 حلقه در قالب طرح های حفاری کلید در دست صورت گرفت.
وی با اشاره به اولویت بخشی به طرح های حفاری در میدان های مشترک گفت: هم اکنون حدود 30 درصد توان عملیاتی این شرکت در میادین مشترک نفت و گاز در بخش خشکی و دریایی از جمله در میادین آزادگان، یاران و پارس جنوبی به کار گرفته شده است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به استقرار و فعالیت 74 دکل حفاری خشکی و دریایی این شرکت در مناطق نفت خیز10 استان کشور افزود: با توجه به گستردگی کار، امسال پایان آبان ماه، 92 مورد جابجایی دکل های حفاری داشتیم که در نوع خود، حجم کار بالایی است.
شرکت ملی حفاری ایران از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز تمرکز دارد و بخشی وسیع از عملیات حفاری و خدمات جانبی این صنعت را در مناطق نفت خیز کشور ارائه می دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: