ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:03 | مه03 تهران

علت 80 درصد مرگ و مير در ایران بيماری های غير واگير است

تاریخ: 10:51, 15-07-2015.

تهران. چهارشنبه، 15 جولای 2015 میلادی برابر با 24 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت:علت 80 درصد مرگ و میر و ناتوانی بیماران در ایران بیماری های غیر واگیر است .
بنا بر این گزارش، دکتر ملک زاده در اولین جلسه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر گفت: مشخصه بیماری های غیر واگیر این است که قبل از ابتلا عوامل خطر برای سال های متمادی همراه بیمار بوده است .
دکتر ملک زاده با بیان اینکه علت ابتلا به سرطان یا بیماری های غیر واگیر در جاهای مختلف دنیا فرق دارد گفت:بعنوان مثال مسواک نکردن یکی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی ، عروقی و سرطان اعلام شده و در کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیر واگیر نیز به عنوان یکی از برنامه های آموزش و پرورش آورده شده است.
وی گفت: علاوه بر اینکه هزینه های درمانی زیادی برای درمان بیماری های غیر واگیر صرف میشود کیفیت زندگی نیز کاهش می یابد بنابراین پیشگیری بر پایه تغییر نحوه زندگی مردم و آموزش به کودکان در سنین ابتدای زندگی امر مهمی است که زمانبراست. معاون وزیر بهداشت افزود: کنترل فشار وچربی خون می تواند از عوامل مستعد سکته های قلبی بکاهد از این رو قرص پولی پیل ، مخلوطی از 5 قرص آسپرین و قرصهای فشار و چربی خون که تحقیقات 5 ساله را پشت سر گذاشته به زودی به بازار می آید .
وی گفت :مصرف این قرص برای افراد بالای 50 سال که عوامل ریسک سکته قلبی را دارند توصیه می شود

به اشتراک گذاشتن اخبار: