لاوروف: اروپا، روسیه، چین و ایران به توافق برجام پایبند می مانند

تاریخ: 14:34, 07-11-2018.


تهران. 7 نوامبر 2018 میلادی برابر با  16آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد شدید و ابراز تاسف از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و نحوه اعلام و اجرای آنها، اظهار داشت که پایبندی مسکو به برجام ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرتاگ به نقل از خبرگزاری تاس لاوروف در این باره دیروز سه شنبه در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیا یی خود در مادرید گفته است.
وی تحریم های آمریکا علیه ایران را اقدامات خلاف قوانین بین‌المللی، فاقد هرگونه مشروعیت و نقض فاحش قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و افزود که اجرای این توافق برای کشورهای اروپایی، چین، روسیه و ایران که به ساز وکار آن اعلام پایبندی کرده اند، همچنان ادامه خواهد داشت.
وزیرخارجه روسیه تاکید کرد که این روزها دیگر اتخاذ سیاست یکجانبه‌ و صدور اولتیماتوم قابل پذیرش نیست.
وی با اشاره به کار آسان نبودن فعالیت‌های صورت گرفته برای مقابله با اقدامات آمریکا، افزود که ساز وکارهایی در حال تدارک است که تداوم اجرای شروط توافق را به ویژه در حوزه روابط اقتصادی با ایران امکان‌پذیر می‌کند و کارشناسان بشدت مشغول کار روی این مسأله هستند و بر امکان‌پذیر بودن حفظ تجارت با ایران تفاهم دارند.
دونالد ترامپ 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد که به واکنش شدید و محکومیت دیگر کشورهای امضاکننده این توافق -- انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه را به همراه داشت و این کشورها تأکید کرده‌اند که به برجام پایبند می‌مانند و از تجارت شرکت هایشان با ایران پشتیبانی می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: