ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:24 | جولای07 تهران

چین بر کسترش روابط آشکار و مشروع با ایران ادامه می دهد

تاریخ: 13:57, 07-11-2018.


تهران. 7 نوامبر 2018 میلادی برابر با  16آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
وزارت امور خارجه چین با تاکید بر موضع پکن در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد که روابط تهران و پکن آشکار، شفاف، مشروع و قانونی است و باید محترم شمرده شود.
هوا چون اینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست های خبری روزهای دوشنبه و سه شنبه در کنایه به سیاست های قدرت طلبانه آمریکا و با تاکید بر مخالفت با تحریم‌های یکجانبه ئاشنگتن علیه ایران، گفت که روابط تهران و پکن با قدرت ادامه خواهد یافت.  
وی افزود که پکن همچنین مایل به ایفای نقشی «سازنده و مثبت برای ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی» است وبه عنوان بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران یکی از هشت کشوری است که از تحریم‌های آمریکا معاف شده است.
قابل یادآوری است که هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، یونان، ایتالیا و ترکیه هم به عنوان دیگر کشورهای معاف شده از تحریم ها همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند.
به عقیدی کارشناسان انرژی این معافیت‌ها قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی روز سه شنبه را نزدیک به 2 درصد کاهش داده و هر بشکه حدود 72 دلار معامله شد.
دولت ترامپ اردیبهشت ماه گذشته به صورت یکجانبه و نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، از توافق هسته‌ای خارج شد ولی بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین اظهار کرد همچنان به تعهدات خود در برجام ادامه می‌دهند.
شرکت ملی نفت چین - سی‌اِن‌پی‌سی پس از خروج شرکت فرانسوی توتال از کنسرسیوم بین المللی برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی، سهم این شرکت را در اختیار گرفت و به کار ادامه داد

به اشتراک گذاشتن اخبار: