ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:25 | جولای02 تهران

بنا به جعبه سیاه خرابی سرعت سنج منجربه سقوط هواپیمای اندونزی شد

تاریخ: 10:40, 07-11-2018.


تهران. 7 نوامبر 2018 میلادی برابر با  16آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
کمیته ملی ایمنی حمل ونقل اندونزی اولین نتایج بررسی های علت سقوط هواپیمای اندونزیایی را اعلام کرد که بنا به آن سرعت سنج یا نشانگر سرعت که یکی از چهار تجهیزات اصلی خلبان در هدایت هواپیماست کاملا دارای نقص بوده است.
به گزارش ایرتاگ به نقل از شبکه خبری العالم سوئرجانتو تیاجونو رئیس کمیته ملی ایمنی حمل و نقل اندونزی بر مبنای  اطلاعات استخراج شده از جعبه سیاه هواپیما که دراعماق آبهای دریای جاوه یافته شد گفته است که سرعت نمای هواپیما به عنوان یکی از ابزارهای مهم خلبان هواپیما در چهار پرواز پیش از سقوط، خراب بوده است.
به گزارش جاکارتا پست رئیس گروه جستجوی هواپیمای مسافربری JT610 شرکت لیون ایر اندونزی نیز پیشتر گفت: پس از حدود یک هفته جستجو در دریای جاوه بقایای اجساد 73 مسافر، بخشی از بدنه هواپیما و یکی از دو جعبه سیاه آن در اعماق دریا پیدا شده است.
رئیس کمیته ملی ایمنی حمل و نقل اندونزی گفت که از شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا خواستار پاسخگویی دراین زمینه شدیم تا از بروز مشکلات مشابه در مدل های همسان این هواپیما که اکنون در خطوط هوایی اندونزی استفاده می شود، جلوگیری شود.
وی گفت که از بوئینگ خواسته شده تا متخصصان این شرکت سرعت سنج هواپیماهای این مدل در اندونزی را مورد بررسی قرار دهند.
به گفته وی متخصصان همچنان درحال بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده هستند و نتایج نهایی در این زمینه تا یک ماه دیگر اعلام می شود.
روز گذشته تمام خانواده های مسافران قربانی این هواپیما خواستار پاسخگویی صریح دولت اندونزی در مورد علت سقوط هواپیما شدند.
یادآوری می کنیم که هواپیمای بوئینگ «737ماکس 8» متعلق به شرکت «لیون ایر» بامداد دوشنبه 29 اکتبر- هفتم آبان ماه ازجاکارتا عازم شهر پانگکال پینانگ در جزیره بانگکا اندونزی بود که 13دقیقه پس از پرواز، در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد.
اولین فاجعه هوایی مرگبار اندونزی در 26 سپتامبر 1997 بوقوع پیوست که در این حادثه یک فروند ایرباس 300 در منطقه مدان این کشور با 234 مسافر سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: