ارتقاء درجه خلوص آب سنگین اراک از75/99 به 95/99

تاریخ: 07:23, 25-10-2016.

تهران. سه شنبه، 25 اکتبر 2016  میلادی برابر با 4 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران با اشاره به پیشرفت ها در تولید و کیفیت آب سنگین خنداب به ویژه پس از توافق هسته ای و اجرای برجام گفت: با تایید بین المللی، کیفیت درجه خلوص از 75/99 به 95/99 درصد و رتبه جمهوری اسلامی ایران به ردیف دوم جهان ارتقاء یافته است.
بنا بر این گزارش، به نقل از ایران اکونومیست؛ محمد نهاوندیان روز دوشنبه در بازدید از مجتمع آب سنگین قطران خنداب و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این مساله دستاورد بزرگ علمی و فن آوری است،افزود: حضور در بازار جهانی و عرضه و تقاضای محصولات هسته ای، ایران را به عنوان بازیگر غیرقابل انکار این محصول در سطح جهان معرفی کرده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران ادامه داد: ده ها تن از این محصول به بازار بین المللی، از جمله آمریکا و روسیه صادر شده و در آینده نیز برخی کشورهای اروپایی به مشتریان اضافه خواهند شد.
نهاوندیان تاکید کرد: این به معنای پیروزی قطعی ایران برای حضور در اقتصاد جهانی در حوزه هسته ای است.
وی با یادآوری پیشرفت های قابل توجه در طراحی و توسعه رآکتور خنداب اراک ادامه داد: طراحی اولیه متخصصان ایرانی مورد تایید بین المللی قرار گرفته و سرعت پیشرفت ها بیش از پیش بینی ها بوده که این مهم، تحقق وعده رییس جمهوری با مردم است که هم سانتریفیوژها و هم چرخ اقتصاد باید بچرخند.
نهاوندیان با تاکید بر اراده برای برداشتن گام های بلندتر و مستحکم تر در صنعت هسته ای توضیح داد:این فعالیت ها، بین المللی و صلح آمیز است با کنار رفتن تحریم ها اقتصاد کشور نیز حرکت روبه جلو خواهد داشت.
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری صبح روز دوشنبه با حضور در مجتمع آب سنگین قطران خنداب ، از بخش های مختلف این تاسیسات هسته ای بازدید کرد و در جریان روند فعالیت ان قرار گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: