تولید نفت خام ایران 740 هزار بشکه در روز افزایش می یابد

تاریخ: 05:12, 08-05-2015.

تهران. جمعه، 8 می 2015 میلادی برابر با 18 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت ایران گفت: این وزارتخانه برنامه افزایش ظرفیت 740 هزار بشکه نفت خام در روز را در دست اجرا دارد و تا سال 97 این طرح وارد مدار خواهد شد.
بنابراین گزارش‌، منصور معظّمی در بیستمین نمایشگاه نفت،‌ گاز و پتروشیمی افزود: به اوپک هم اعلام کرده ایم که ایران در حال آمدن است، تا راه را برای ما باز کند.
وی گفت: سهم بازار ما در این سال ها ازجانب برخی کشورها که دوست ما هم هستند و با ما روابط سیاسی و اقتصادی نیز دارند گرفته شده است.
معاون وزیر نفت ایران افزود: البته جای گله نیست زیرا بازار کسب و کار شرایط خود را دارد و هر کس درپی افزایش سهم خویش است .
وی گفت:‌ امکان اینکه بتوانیم ظرفیت صادرات نفت خود را به یک میلیون بشکه در روز برسانیم از لحاظ ظرفیت های داخلی موجود است.
معظمی با بیان اینکه ظرفیت تولید پتروشیمی کشور در سال 57 تنها  5 میلیون تن بود، افزود: امسال ظرفیت تولیدات پتروشیمی کشور به 66 میلیون تن بالغ خواهد شد .
وی خطاب به بخش خصوصی شاغل در صنعت نفت ایران گفت: فرصتی استثنایی برای افزایش مشارکت در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران به وجود آمده است و شما باید از این فرصت نهایت استفاده را بکنید.
معظمی افزود: به عنوان مثال سال گذشته تنها در این صنعت 80 میلیارد دلار طرح در شورای اقتصاد تصویب شده و از امسال اجرایی می شود که عمده آن را بخش خصوصی باید عهده دار شود.
وی گفت: یکی از این طرح های مهم گاز رسانی به 2 میلیون و 300 هزار خانوار با 12 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
معاون وزیر نفت ادامه داد: یکی از این طرح ها تعویض 10 میلیون بخاری با بازده پایین در کشور است که همه را باید بخش خصوصی انجام دهد.
معظمی گفت: در سال 94 بخش عمده گاز نیروگاه های ایران را تامین خواهیم کرد و در عوض سوخت مایع این نیروگاه ها آزاد شده و بخش عمده آن صادر خواهد شد .
وی افزود: امسال بر اساس دستور وزیر نفت باید 20 میلیون تن مازوت و گازوئیل صادر شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: