ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:19 | ژوئن30 تهران

مبادلات ایران و روسیه 70 درصد افزایش یافت

تاریخ: 05:45, 30-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 30 ژوئن  2016 میلادی برابر با 10 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: از ابتدای امسال حجم مبادلات ایران و روسیه در مقایسه با سال پیش از آن 69 درصد افزایش یافت.
بنا بر این گزارش، قدیر قیافه در حاشیه همایش تجارت ایران و کشورهای مشترک المنافع در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه اتفاقات خوبی در روابط ایران و روسیه آغاز شده و تا پایان امسال روابط اقتصادی دو کشور بیش از پیش افزایش می یابد افزود: امضای سند همکاری های گمرکی یا کریدور سبز که اواخر اردیبهشت میان روسای گمرک دو کشور امضا شد و تا آخر شهریور اجرایی و فعال می شود به افزایش حجم مبادلات دو کشور کمک می کند و به انجام امور گمرکی فعالان اقتصادی دو کشور سرعت می بخشد.
وی اضافه کرد: مهمترین مبادلات کالایی میان ایران و روسیه در حوزه محصولات کشاورزی مانند میوه های خشک، خشکبار، میوه های جالیزی، تره بار و مرکبات است.
قیافه با بیان اینکه فرصت مناسبی در همکاری های پتروشیمی میان دو کشور وجود دارد اضافه کرد: روسیه حدود 40 درصد از نیاز خود به محصولات پتروشیمی مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی کربنات را وارد می کند که ما می توانیم در تامین نیاز روسیه به این دسته از مواد پتروشیمی نقش مهمی ایفا کنیم.
وی افزود: در حوزه معدن در تامین تجهیزات و فلزات نادر و در استحصال و فرآوری معدن، زمین شناسی و تامین تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی می توانیم با روسیه همکاری کنیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه حوزه گردشگری را یکی دیگر از حوزه های همکاری میان دو کشور بیان کرد و گفت: گردشگران ایرانی می توانند با توجه به وضع امنیتی در برخی کشورهای همسایه، روسیه را مقصد گردشگری خود قرار دهند ضمن اینکه گردشگران روس هم می توانند به ایران سفر و از جاذبه های گردشگری ایران استفاده کنند.
قیافه افزود: همکاری بانکی میان بانک های ایران و روسیه وجود دارد از جمله میربیزینس بانک روسی با سرمایه صد در صد ایرانی است وظیفه انتقال بخش عمده ای از مبادلات مالی فعالان اقتصادی ایران و روسیه را با روبل و یورو انجام می دهد ضمن اینکه چند بانک روسی نیز در حال مذاکره با بانک های ایرانی هستند که روابط کارگزاری آنها به زودی برقرار خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: