ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:47 | جولای07 تهران

حضور گروه 70 نفره دانشمندان فرانسوی در اصفهان

تاریخ: 05:07, 27-05-2015.

تهران. چهارشنبه، 27 می 2015 میلادی برابر با 6 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، گروه 70 نفره نخبگان، دانشگاهیان و فرهیختگان فرانسوی دیروز با استاندار اصفهان دیدار و گفتگو کردند.
بنابراین گزارش، مسئول این گروه علمی و شرق شناس و اسلام شناس معروف فرانسوی در این دیدار گفت: دانش فرهیختگان فرانسوی از ایران فراتر از تبلیغات و برگرفته از کتاب ها و اسناد تاریخی است.
آنتوان اسفرگفت: از اشعار و نوشته های ادبی و تاریخی فرانسه می توان دریافت که رابطه دو ملت ایران و فرانسه رابطه ای تاریخی و عمیق است.
اسفر با اشاره به تلاش مردم ایران برای گسترش علم وفن آوری گفت: این تلاش می تواند به توسعه همه جانبه ایران در آینده کمک کند.
آنتوان اسفر افزود: مردم ایران و فرانسه مهارت ها، هنر و دانشی دارند که باید با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
استاندار اصفهان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور هیات فرهیختگان فرانسوی در اصفهان گفت: از هرگونه مبادلات علمی و فرهنگی استقبال می کنیم.
رسول زرگرپور افزود: مردم فرانسه در نظر مردم ایران محترم هستند اما دولت های غربی علمکردی متفاوت از مردم دارند.
وی با اشاره به حضور امام خمینی در فرانسه درزمان تبعید گفت: مردم ایران نوفل لوشاتو را بیشتر از برج ایفل می شناسند.
آقای زرگرپور با اشاره به نامگذاری اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی گفت: قرار است در سال 2017 اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام نامیده شود.
وی اصفهان را دومین شهر دانشگاهی کشور نامید و افزود: در حال حاضر 330 هزار دانشجو در 5 دانشگاه با رنکینگ بین المللی و بیش از 150 واحد دانشگاهی در اصفهان تحصیل می کنند.
زرگر پور اصفهان را یکی از ده شهر دیدنی جهان خواند و گفت: اصفهان با بیش از 20 هزار جاذبه میراثی و طبیعی، یک هزار و 700 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت شده جهانی در یونسکو و 200 رشته از 360 رشته صنایع دستی شناسایی شده که بیش از 100 رشته آن مهر اصالت دارد حرف اول منطقه را درگردشگری می زند .
استاندار با اشاره به وجود صفاخانه دراصفهان به عنوان محلی برای گفتگوی ادیان توحیدی با قدمتی بیش از 400 سال گفت: چند سالی که همایش بین المللی ادیان توحیدی با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی ادیان یهودیت، مسیحیت ، زرتشتی و اسلام در اصفهان برگزار می شود.
زرگر گفت: پارسال 250 هزار گردشگر از 86 کشور دنیا از اصفهان دیدن کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: