ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:07 | جولای07 تهران

مبادلات تجاری ايران و روسيه 70 ميليارد دلار

تاریخ: 17:54, 02-03-2015.

تهران. دوشنبه 2 مارس 2015 میلادی برابر با 11 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر ایران در روسیه از توافق 70 میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه خبر داد.
بنابراين گزارش، آقای سنایی ديروز در گفت وگو با خبرنگاران در نهاوند افزود: همه شرایط برای همکاری سرمایه گزاران و صاحبان واحدهای صنعتی در ايران با سرمایه گزاران روس آماده شده است که سرمایه گزاران و صاحبان واحدهای صنعتی باید از این موقعیت استفاده کنند. 
او با اشاره به اینکه مجوز صادرات ماهی، میگو، مرغ وتخم مرغ ومواد لبنی وپروتینی در کشور به روسیه صادر شده است افزود: در این زمینه 19شرکت داخلی با طرف روس برای صادرات قرارداد بسته اند که این امر موجب می شود در بخش تولیدات دامی ولبنی وشیلات تحولی در ايران ایجاد شود. 
سفیر ایران در روسیه با اشاره به اینکه تا شهریور سال آینده قرارداد ساخت دو نیروگاه بوشهر 2 و3 در کشور نهایی می شود گفت: این نیروگاه ها با هدف تامین نیاز برق کشور توسط طرف روس ساخته می شوند که نقش مهمی در تامین انرژی پاک در کشور دارند. 
آقای سنایی از تسهیل درانتقال پول از روسیه به ایران و از ایران به روسیه نیز خبر داد وگفت: به علت تحریم ها تجار ایرانی و روسی برای نقل وانتقال پول خود با مشکلاتی مواجه بودند که با تلاش مسئولان مربوطه به توافق رسیدیم این مشکل بین تجار و بازرگانان 2 کشور حل شود و از این به بعد هیچگونه محدودیتی برای انجام معاملات تجاری و بازرگانی بین 2 کشور وجود ندارد. 
او با اشاره به اینکه سفارت ایران در روسیه به مکانی برای تردد مسئولان، وزرا و استانداران ايران برای بهره مندشدن کشور از توان سرمایه گزاران ایران و روس تبدیل شده است افزود: همه راه های ممکن برای کمک به شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی مهیا شده است وبه زودی آثار و برکات این اقدامات برای مردم هویدا خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: