تولید نفت ایران به سه میلیون 700 هزار بشکه در روز رسید

تاریخ: 05:52, 06-05-2016.

تهران. جمعه، 6 می  2016 میلادی برابر با 17 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: تولید نفت خام ایران روزانه به سه میلیون و 700 هزار بشکه رسیده است.
بنا بر این گزارش، رکن الدین جوادی در گفتگو با خبرنگاران گفت: طی یک ماهه (یازدهم فرودین تا یازدهم اردیبهشت ) امسال، میانگین صادرات نفت خام کشور از دو میلیون بشکه در روز گذشته است.
وی با بیان اینکه ایران به تعهدهای پیش از تحریم در بخش تولید و صادرات نفت خام دست یافته است، افزود: مقدار تولید نفت خام ایران به سه میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسیده است که بزودی این رقم به سه میلیون و 800 هزار بشکه در روز نیز می رسد.
جوادی با بیان اینکه میانگین صادرات نفت خام ایران به روزانه دو میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسیده است، به مقدار صادرات میعانات گازی اشاره کرد و گفت: صادرات میعانات گازی پیش از تحریم ها روزانه 250 هزار بشکه بوده که این رقم هم اکنون به 450 هزار بشکه در روز رسیده است و امیدواریم با توسعه میدان گازی پارس جنوبی این رقم افزایش یابد.
معاون وزیر نفت ایران در پاسخ به سئوالی درباره اینکه نگاه شرکت ملی نفت برای همکاری با شرکت های خارجی بعد از تحریم ها، شرکت های غربی است یا شرقی اظهار کرد:  گرایش ما به هیچ شرکتی نیست، گرایش ما به این است که صنعت نفت را با حداکثر ظرفیت توسعه دهیم و باورهای درونی را تقویت کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: