ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:12 | جولای07 تهران

خرید تضمینی گندم داخلی ایران نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته

تاریخ: 18:19, 13-07-2014.

تهران. یکشنبه، 13 جولای 2014 میلادی برابر با 22  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. هادی شیخ سلطانی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، از ابتدای فصل برداشت تاکنون، 4 میلیون و 390 هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور به شکل تضمینی خریداری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 70 درصد رشد نشان می دهد.
اسماعیل اسفندیارپور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ایران اخیرا در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و 560 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.
به گفته وی، فصل برداشت و خرید تضمینی گندم که از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شده تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و جنوب کرمان به پایان رسید، اما همچنان در سایر استان های کشور ادامه دارد.
وی در خصوص میزان گندم دروم خریداری شده نیز افزود: بخش عمده گندم دروم خریداری شده مربوط به استان های خوزستان، ایلام و فارس بوده و در پایان شهریور ماه میزان خرید گندم دروم از کشاورزان مشخص خواهد شد.
اسفندیارپور با بیان اینکه تاکنون تمام وجوه گندمکاران به حساب شان واریز شده است، گفت: دولت آمادگی خرید تضمینی گندم به هر میزان از کشاورزان را دارد و به طور مستقیم و بدون اتلاف وقت گندم خریداری و پول آن طی مدت 24 ساعت به حساب گندمکاران واریز می شود.
وی اظهار داشت: طبق مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت 1050 تومان و گندم دروم به قیمت 1080 تومان از گندمکاران سراسر کشور خریداری می شود.
بنا بر این گزارش پیش بینی می شود در سال جاری واردات گندم کاهش یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: