ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:27 | مه03 تهران

رزمایش کسترده مشترک هوایی ارتش و سپاه ایران آغاز شد

تاریخ: 10:11, 06-11-2018.

تهران. 6 نوامبر 2018 میلادی برابر با 15 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
نیروهای مسلع ایران رزمایش مشترک نیرو‌های پدافند حضرت خاتم الانبیاء ارتش، هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش را برگزار کردند که بر مبنای گستردگی بی سابقه ارزیابی می شود.
امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش ایران شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اعلام این خبر گفت: وسعت رزمایش هوایی ولایت-97، 500 هزار کیلومتر مربع بوده حدود یک سوم مساحت کشور را در بر گرفته است واین رزمایش مشترک به منظور ارتقاء عملکرد پدافند هوایی کشور برگزار می شود و پیام آن آمادگی همه جانبه پدافند هوایی در برابر هر گونه تهدید است.
وی با بیان اینکه در این رزمایش از سلاح‌ها و سامانه‌های جدید استفاده شده است در مورد سامانه موشکی جدید ایران "باور-373" گفت که با انجام مراحل نهایی آزمایشی این موشک توانایی‌های آن از اس-300 هم بالاتر خواهد رفت.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمامی مرز‌های هوایی کشور به طور ۲۴ ساعته تحت کنترل، رصد و پایش پدافند هوایی کشور است.
دریادار سیاری با اشاره به عملکرد خوب سامانه‌های موشکی در نخستین روز برگزاری همایش گفت: به همه نیرو‌ها تاکید شده است که هیچ پرنده‌ای نباید بتواند پس از ورود به منطقه رزمایش از آن خارج شود. وی افزود: تمامی پهپاد‌های شناسایی، بمب افکن، موشک انداز، انتحاری و ریز پرنده‌هایی که در نخستین روز رزمایش به منطقه عمومی این رزمایش وارد شدند با شلیک به موقع سامانه‌های موشکی هدف قرار گرفتند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: