ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:21 | جولای02 تهران

مرزبانان ربوده شده ایرانی در پاکستان به نزدیک مرزافغانستان منتقل شده اند

تاریخ: 15:36, 06-11-2018.


تهران. 6 نوامبر 2018 میلادی برابر با 15 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
مرزبانان ربوده شده ایرانی در پاکستان به نزدیک مرز افغانستان مننتقل شده اند که دولت مرکزی اسلام آباد تسلطی دراین منطقه قلمرو خود ندارد.
محمدنعیم امینی فرد رییس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر در توضیح آخرین اخبار و اطلاعات از مرزبانان ربوده شده در گذرگاه مرزی میرجاوه، تاکید کرد که وضعیت مرزبانان ربوده شده از راه های رسمی یعنی وزارت امور خارجه، وزارت کشور و مرزبانی در بالاترین سطح دنبال شده است، از سوی دیگر معتمدین محلی‌، اقوام و طوایف هم موضوع را دنبال می‌کنند.
وی ضمن بیان بی اطلاعی از نتایج سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان گفت که هرچند علی القاعده از نمایندگان استان یا نماینده میرجاوه باید وزیر خارجه را در این سفر همراهی می‌کردند.
محمدنعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر، سرباز، دلگان در مجلس با بیان این که مرزبانان ربوده شده ایرانی در خاک پاکستان هستند، تصریح کرد: مقامات پاکستانی وعده پیگیری این موضوع را دادند اما دولت اسلام آباد رسما مسئولیت این حادثه را نپذیرفته است و همچنان پافشاری می‌کند که این مرزبانان در خاک این کشور نیستند یا دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد.
خبرگزاری ایرنا در گزارشی از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت نوشت که امینی فرد تاکید کرد که از سوی دیگر اطلاعاتی به ما رسیده که مرزبانان به نزدیک مرز افغانستان منتقل شدند و در نواحی مرز پاکستان و افغانستان هستند که خاک پاکستان محسوب می‌شود اما دولت مرکزی تسلطی به این مناطق ندارد.
وی افزود که از تمام توان و ظرفیت رسمی و غیر رسمی هم برای بازگرداندن مرزبانان استفاده خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: