ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:25 | جولای02 تهران

ژاپن پس ازمعافیت ازتحریم ها به خرید نفت از ایران ادامه می دهد

تاریخ: 15:04, 06-11-2018.


تهران. 6 نوامبر 2018 میلادی برابر با 15 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
دولت ژاپن اعلام کرد که پس از معافیت از تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه ایران به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، هیروشیگه سکو وزیر اقتصاد، بازرگانی وصنعت ژاپن امروز سه شنبه 6 نوامبر-15 آبان گفته است که ایالات متحده عرضه انرژی پایدار و تأثیر آن بر شرکت های ژاپنی در اعطای این معافیت را در نظر گرفته است.
وی در این باره افزود: این موضوع به نظر شرکت های خصوصی بستگی دارد اما با توجه به این تصمیم، احتمالا شرکت های ژاپنی آماده از سر گیری واردات نفت خام ایران باشند.
سکو همچنین از پاسخ به این سوال که آیا پس از انقضای دوره 180 روزه این معافیت ها خرید نفت از ایران را به صفر خواهد رساند، سر باز زد و گفت این به مذاکرات آتی بین دو کشور بستگی دارد.
آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که به صورت موقت به هشت کشور اجازه خرید نفت خام از ایران را خواهد داد و طبق قوانین آمریکا این استثنا می تواند به مدت 180 روز اعطا شود. ترکیه، تایوان، کره جنوبی، ایتالیا، یونان، چین، هند و ژاپن کشورهایی هستند که از تحریم های نفتی علیه ایران معاف شدند.
دولت ترامپ دور اول تحریم های آمریکا علیه ایران را در 15 مرداد ماه-8 می و دور دوم آن را که بیشتر شامل تحریم های نفتی است دیروز 14 آبان- 5 نوامبر اجرایی کرد ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که واشنگتن هیچ گاه به این هدف خود دست نخواهد یافت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: