ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:08 | اکتبر06 تهران

ایران مجوز انتشار 65 هزار کتاب را صادر کرد

تاریخ: 17:34, 13-11-2014.

تهران. پنجشنبه، 13 نوامبر 2014 میلادی برابر با 22 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در بیش از یک سال گذشته حدود 65 هزار عنوان کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دریافت کرده‌اند.
بنابراین گزارش، حسین نوش آ‌بادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: از این تعداد 35 هزار عنوان جدید است.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعطای مجوزها به قانون ملتزم است تاکید کرد:‌ سیاست‌هائی داریم که بر اساس آن‌ حرکت می‌کنیم و خطوط قرمزی داریم که از طرف نظام و مقام معظم رهبری ترسیم شده است.
سخنگوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری هفته کتاب گفت:‌ امسال هفته کتاب با رویکرد جدید و نگاه عمیق برگزار می‌شود.
وی افزود: تلاش داریم برنامه‌های این هفته در سطوح ملی و استانی با بکارگیری ظرفیت‌ها به طور متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شود.
نوش آبادی گفت:‌ در این هفته روستاهایی که در توسعه کتابخوانی فعال بودند معرفی می‌شوند و شهرستان‌هائی که در ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه نقش داشته‌اند مورد حمایت قرار می‌گیرند.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:‌ همچنین در این هفته فروشگاه‌هایی در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود تا دسترسی به کتاب آسانتر شود.
وی با اشاره به اینکه کتاب مهمترین محصول و میراث مکتوب تمدن بشری است گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فرهنگ کتابخوانی و تشویق مردم به کتاب خوانی،‌ انس با کتاب و سهولت دسترسی به آن است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: