ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:34 | جولای04 تهران

بانک توسعه صادرات ایران با 6 بانک روسی ارتباط برقرار کرد

تاریخ: 03:14, 05-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 5 اکتبر 2016  میلادی برابر با 14 مهر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از برقراری روابط بانکی ما با 6 بانک روسیه خبر داد.  بنا بر این گزارش، علی صالح آبادی در حاشیه نشست صادرکنندگان به روسیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: درباه بازار روسیه چند اقدام انجام دادیم که مهمترین آن برقراری روابط بانکی ما با 6 بانک روسیه است.
علی صالح آبادی افزود: می توانیم هم اسناد اعتباری را که روس ها گشایش می کنند به صادرکنندگان ایرانی ابلاغ کنیم و هم می توانیم وجوه صادرکنندگان را در حساب هایی که افتتاح کردیم دریافت کنیم و نقل و انتقال این وجوه را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: به بانک روسی خط اعتباری 10 میلیون یورویی دادیم که صادرکنندگان می توانند با استفاده از این خط، توانمندی خریداران روسی را افزایش دهند.
صالح آبادی گفت: آمادگی داریم در بانک توسعه صادرات به شرکت هایی که به روسیه صادرات دارند تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کنیم تا با استفاده از این تسهیلات، کالا تولید و آن را به روسیه صادر کنند.
وی افزود: علاوه بر این اقدامات، صرافی بانک توسعه صادرات در خصوص خرید ارز حاصل از صادرات به روسیه به نرخ های بازار آزاد آمادگی دارد یوروی دریافتی صادرکنندگان را به نرخ آزاد خریداری کند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پاسخ به این پرسش که صادرکنندگان در فروش روبل حاصل از صادرات به بازار روسیه به نرخ آزاد مشکل دارند گفت: درباره روبل از آنجا که ارز معمول در دنیا نیست مشکلاتی داریم اما در حوزه یورو مشکلی نداریم و می توانیم به نرخ آزاد خریداری کنیم.
صالح آبادی از رایزنی با دو بانک روسی دراین باره خبر داد و گفت: در این رایزنی بنا بر این است که دو بانک روسی روبل را دریافت کنند و معادل یورویی آن را در بانک های اروپایی به ما تحویل دهند ما هم ارز یورو یا معادل ریالی آن را به نرخ آزاد در ایران به صادرکنندگان پرداخت می کنیم.
وی ادامه داد: هم اکنون ساز و کاری برای پوشش ریسک نرخ ارز در کشور وجود ندارد اما در روسیه بورس ارز وجود دارد که سازمان بورس ما با بورس ارز روسیه باید این مسائل را حل کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: