ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:44 | سپتامبر28 تهران

درایران زلزله شدید بیش از 6 ریشتری ایلام، خسارات سنگین به بار آورد

تاریخ: 16:14, 18-08-2014.


تهران. دوشنبه، 18 اگوست 2014 میلادی برابر با 27 امرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هرچند زلزله صبح امروز ایلام خساراتی به بار آورده، ولی خوشبختانه تاکنون کشته نداشته است.
بنا بر این گزارش، به نقل از مرکز لرزه نگاری ایران وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درورنی زمین (ریشتر) صبح امروز استان ایلام را تکان داد.
این زلزله به وقت محلی در ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه صبح امروز دوشنبه رخ داد و کانون آن، سه کیلومتری مورموری با موقعیت 732.7 درجه عرض شمالی و 47.7 درجه طول شرقی، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام اعلام شده است.
پس از این زلزله، پس لرزههای آن همچنان در استان ایلام احساس میشود و تاکنون چندین پس لرزه در این منطقه ثبت شده است.
پس از وقوع زلزله صبح امروز دوشنبه، اکنون ابعاد این حادثه روشن شده است. استاندار ایلام خسارات زلزله در شهر آبدانان را سنگین اعلام کرده است.
همچنین، در شهرهای مورموری و آبدانان خانههای زیادی ویران شده است. گرچه هنوز از تلفات جانی خبری در دست نیست، اما احتمال میرود که این زلزله تلفات جانی هم داشته باشد.
استاندار ایلام گفته است که به خاطر زلزلههای شب گذشته از مردم خواسته بودیم در بیرون از خانه به سر ببرند برای همین احتمال تلفات جانی کم است اما تعداد مجروحین بالاست.
بر اثر این زلزله آب و برق و گاز برخی از شهرهای استان از جمله آبدانان قطع شده است.
مدیریت ستاد بحران استان ایلام هم گفته است که زلزله تاکنون تلفات جانی نداشته اما عدهای مجروح شدهاند.
در همین زمینه فرماندار آبدانان اعلام کرد که تاکنون به 40 مصدوم در شهرستان مورموری امداد رسانی شده است. وی گفته است که خسارت در برخی مناطق سنگین است.
گروههای امداد و نجات به مناطق زلزله زده اعزام شدهاند و مشغول امداد رسانی به مصدومان هستند.
در حالی که ایلام پس از زلزله 6 ریشتری تاکنون 22 پس لرزه را به خود دیده است و تأسیسات برخی شهرهای استان از جمله خطوط آب رسانی نیز قطع شده است اکنون نیاز فوری به آب دارد.
بر اثر زلزله امروز برخی راههای روستایی مسدود شده است که برای امداد رسانی به آنها نیاز به بالگرد بود و برای این منظور دو فروند بالگرد از تهران و کرمانشاه به مناطق زلزله زده فرستاده شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: