ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:08 | مه05 تهران

روسیه 60 تا 70 میلیارد دلار برای انتقال گاز به چین سرمایه گذاری می کند

تاریخ: 12:52, 10-07-2014.

تهران. پنج شنبه، 10 جولای 2014 میلادی برابر با 19 تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ - خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرگئی ایوانوف، رئیس دفتر کاخ کرملین از سرمایه گذاری ٦٠ تا ٧٠ میلیارد دلاری روسیه در ساخت خط لوله انتقال گاز از این کشور به چین خبر داد.

بنا بر این گزارش به نقل از خبرگزاری ریانووستی، رئیس دفتر کاخ کرملین در جریان سفر خود به چین گفت: ساخت خط لوله "توان سیبری" که برای صادرات گاز روسیه به چین طراحی شده است و به زودی ساخت آن آغاز می شود، برای روسیه بین ٦٠ تا ٧٠ میلیارد دلارهزینه دارد و ساخت خط لوله گازی این پروژه مهم "توان سیبری" به زودی آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است، قرارداد ٣٠ ساله فروش گاز روسیه به چین، ماه می گذشته میان شرکت های گازپروم روسیه و سی ان پی سی چین امضا شد.

براساس این قرارداد، روسیه قرار است سالانه ٣٨ میلیارد مترمکعب گاز به چین صادر کند؛ ضمن آنکه ارزش این قرارداد ٤٠٠ میلیارد دلار برآورد شده است.

روسیه قصد دارد ٥٥ میلیارد دلار و چین ٢٢ میلیارد دلار در این طرح گازی مستقیماً سرمایه گذاری کنند، ضمن اینکه شرکت گازپروم قصد دارد جوشکاری نخستین لوله های این طرح را در ماه اوت سال جاری میلادی آغاز کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: