ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:55 | اکتبر05 تهران

ایران بیش از 60هزار شیء تاریخی از قاچاقچیان کشف کرد

تاریخ: 11:33, 30-03-2015.

تهران. دوشنبه، 30 مارس 2015 میلادی برابر با  10 فروردین 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بیش از 60 هزار شیء از قاچاقچیان اشیای تاریخی ایران سال گذشته کشف شد .
بنابراین گزارش، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشوردر بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: در حدود 13 هزار اشیای کشف شده اصل و بقیه بدل بوده است.
سرهنگ محمد کربلایی آموزش نیروهای تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی به منظور آشنایی هر چه بهتر با فنون اسلحه شناسی و مهمات کاربردی در حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی و به روز رسانی روش‌های مقابله با قاچاقچیان را از برنامه هایی اعلام کرد که توجه ویژه ای به آن شده است .
وی افزود: مسئولیت حفاظت از آثار فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم نیازمند پشتیبانی دیگر ارگان ها و اختصاص ردیف بودجه ای مستقل است.
وی هم چنین از ارتقای ساختار سازمان یگان حفاظت میراث فرهنگی ایران خبر داد و گفت: بر اساس استانداردهای بین المللی، ساختار پیشنهادی جدید یگان حفاظت با پیش بینی جذب چهار هزار پست سازمانی و با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران، به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارائه شده است و اگر به تصویب نهایی برسد، ساختاریگان حفاظت میراث فرهنگی ایران، ارتقاء می یابد

به اشتراک گذاشتن اخبار: