ارتقاء مناسبات ایران و ترکمنستان به 60 ميليارد دلار در 10 سال آينده

تاریخ: 11:12, 11-12-2015.

تهران. جمعه، 11 دسامبر 2015 میلادی برابر با 20 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون اول رئیس جمهور ایران به منظور شرکت در مراسم بیستمین سالگرد استقلال کشور ترکمنستان به عشق آباد سفر می کند.
بنا بر این گزارش، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز شنبه 21 آذر ماه در مراسمی که به مناسبت بیستمین سالگرد استقلال ترکمنستان در این کشور برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.
اقای روحانی اوایل ماه جاری در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان در تهران گفت‌: تصمیم ایران و ترکمنستان بر این قرار گرفت که روابط اقتصادی دو کشور به گونه ای توسعه یابد که ظرف 10 سال، سطح روابط به 60 میلیارد دلار برسد .
ایران و ترکمنستان به عنوان دو کشور همسایه علاوه بر حوزه سیاسی در زمینه های اقتصادی و بازرگانی بویژه در بخش های انرژی و ترانزیت همکاری های گسترده ای دارند.
روسای جمهور ایران و ترکمنستان در روزهای اخیر در تهران و در حاشیه اجلاس مجمع کشورهای صادر کننده گاز با یکدیگر دیدار کردند.
در این دیدار 9 سند همکاری در زمینه های حمل و نقل دریایی ، بهداشتی و پزشکی، پست، انتقال برق مرو - سرخس، ورزش ، احداث جاده عشق آباد - ترکمن آباد، حمل و نقل و راه آهن، استاندارد و رسانه بین مقامات دو کشور به امضا رسید.
به گفته رئیس جمهور ترکمنستان، مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در 9 ماه گذشته بیش از دو میلیارد و 600 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از دو و سه دهم برابر افزایش یافته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: