ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:54 | سپتامبر22 تهران

دستور کار دیدار ظریف و کری، بررسی روند پیشرفت مذاکرات وین 6

تاریخ: 17:54, 13-07-2014.

تهران. یکشنبه، 13 جولای 2014 میلادی برابر با 22  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه وارد وین شد تا با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود روند پیشرفت مذاکرات را بررسی کند.
یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: هرچند که پیشرفت هایی در مذاکرات با ایران داشتیم ولی موارد اختلاف همچنان باقی است.
این مقام ارشد آمریکایی اظهار داشت: انتظار این است که کری در ساعت های حضور در وین با ظریف و اشتون درباره روند پیشرفت مذاکرات مشورت و مواضع ایران را در این زمینه بررسی کند.
وی ادعا کرد: کشورهای 1+5 مواضع واحدی دارند هرچند که منافع ملی آنها متفاوت است. درمذاکرات پیشرفت هایی حاصل شده ولی هنوز موارد اختلاف باقی است.
این مقام ارشد آمریکایی همچنین مدعی شد که "برخی مواضع ایران غیرعملی و نامناسب" است و افزود: ایران باید تصمیم های سختی بگیرد.
قرار نیست امروز صبح دیداری میان هیأت ها و یا وزیران انجام گردد ولی انتظار می رود با ورود سایر وزیران خارجه به وین این دیدارها از بعدازظهرآغاز شود.
هیأت مذاکره کننده ایران از روز چهارشنبه 11 تیر تا کنون در وین در حال مذاکره با کشورهای 1+ 5 است تا متن توافق جامع نوشته شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: