نمایش ویژه فیلمهای ایرانی در سومین جشنواره فیلم سلیمانیه

تاریخ: 19:14, 05-10-2018.


تهران. 5 اکتبر 2018 میلادی برابر با 13 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
فیلم‌های ایرانی بخش «نمایش‌ ویژه» در سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه دراقلیم کردستان عراق معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از ستاد خبری، فیلم کوتاه «مرا به خانه ببر» به کارگردانی زنده‌یاد عباس کیارستمی، فیلم مستند بلند «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی به کارگردانی سیف‌الله صمدیان و فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری فیلم های ایرانی هستند که در این جشنواره به نمایش در می آیند.
همچنین فیلم سینمایی «افسانه پادشاه نازیبا» به کارگردانی حسین تباک و به تهیه کنندگی ممد اکتاش از کشورهای آلمان و اتریش در این بخش حضور دارد.
فیلم کوتاه «مرا به خانه ببر» آخرین ساخته زنده‌یاد «عباس کیارستمی» به ‌شمارمی‌رود که تدوین آن در بستر بیماری چند ماهه اسطوره سینمای ایران به اتمام رسید.
بنا به گزارش ها سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه توسط کمپانی سینمایی «مستی فیلم» با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشور مختلف جهان در دو بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» و بخش رقابتی «سینمای کُردی» برگزار می شود. همچنین برپایی کارگاه‌های تخصصی سینمایی و چندین نشست آکادمیک در روزهای 18 تا 24 مهر ماه جاری (10 تا 16 اکتبر 2018) در پنج سالن «سیتی سینما»، سینما «سالم» و همچنین در تالار «هنر» شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگ و هنر اقلیم کردستان عراق در نظر گرفته شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: