ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:13 | مه03 تهران

در فهرست تازه آی پی سی نام هیچ یک ورزشکار ایرانی نیست

تاریخ: 15:22, 05-11-2018.

تهران. 5 نوامبر 2018 میلادی برابر با 14 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
کمیته بین المللی پارالمپیک - آی پی سی فهرست نامزدهای ورزشکار برتر ماه اکتبر را اعلام کرد و در این فهرست در حالی نامی از ایران نیست که ورزشکاران ایران در دربازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا بسیار خوب درخشیدند و با کسب 136 نشان مختلف در سکوی سومی قاره آسیا جای گرفتند
قابل تذکر است که فهرست این نامزدها بر مبنای نتایج مسابقات جهانی در رشته‌های مختلف و بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا است که توسط فدراسیون های بین المللی و کمیته های ملی پارالمپیک نهایی می شود.
با وجود درخشش ورزشکاران ایران در پاراآسیایی جاکارتا نام هیچ کدام از ورزشکار ورزیده و درخشیده ایرانی در میان نامزدهای بهترین ورزشکار ماه مطرح نشده است. در حالی که شاهین ایزدیار با کسب 6 نشان طلا و یک نقره، ساره جوانمردی با کسب 2 نشان طلا و تیم ملی والیبال نشسته می توانستند در این فهرست قرار گیرند.
البته ساره جوانمردی در ماه می/اردیبهشت و مرتضی مهرزاد بازیکن والیبال نشسته در ماه جولای/ تیرماه 2018 موفق به کسب این عنوان شده بودند.
براساس تازه ترین فهرست آی پی سی، انخبایارازمغولستان (وزنه برداری)، فاطمه خان امیلووا از ازبکستان (شنا)، تیم گلبال زنان ژاپن، دنیل رومانچوک از آمریکا (دوومیدانی) و کیم هیئون اوک از کره جنوبی (تنیس روی میز) نامزدهای این جایزه ماه الینز یکی از حامیان اصلی کمیته بین المللی پارالمپیک هستند  

به اشتراک گذاشتن اخبار: