ان دی تی وی: خرید نفت از آمریکا کاهش و ازایران افزایش یافت

تاریخ: 14:47, 05-10-2018.

تهران. 5 اکتبر 2018 میلادی برابر با 13 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
شبکه خبری "ان دی تی وی" امروز جمعه به نقل از شرکت اطلاعات کشتی رانی و تجارت "کپلر" اعلام کرد که واردکنندگان هندی خرید نفت از آمریکا را کاهش دادند و نفت بیشتری از تهران خریداری کردند.
بر اساس این گزارش به نفل ازداده های این شرکت بین المللی که به رصد تردد کشتی های نفتکش در جهان می پردازد، صادرات نفت آمریکا به هند در ماه گذشته میلادی 84 هزار بشکه در روز کاهش یافت که این مقدار 75 درصد کمتر از صادرات روزانه 347 هزار بشکه نفت خام آمریکا به هند در ماه ژوئن است. در ماه ژوئن 12 درصد از صادرات کل نفت آمریکا به جهان به مقصد هند بوده است.
ماه گذشته پالایشگاه های هند واردات نفت از ایران را به 502 هزار بشکه نفت خام در روز رساندند که این مقدار 111 هزار بشکه نفت خام در روز بیشتر از ماه اوت (مرداد) می باشد.
به گزارش ایرنا این شبکه خبری هندی به نقل از یک کارشناس آمریکایی در این شرکت مدعی شده است که این آخرین خرید شرکت های هندی از ایران پیش از آغاز تحریم های آمریکا علیه تهران است.
به طور کل صادرات نفت آمریکا در هفته آخر ماه سپتامبر (شهریور) با 917 هزار بشکه کاهش به 1.7 میلیون بشکه نفت خام در روز رسید. دلیل این کاهش افزایش قدرت دلار آمریکا و همچنین کاهش فاصله قیمتی میان نفت برنت و نفت غرب تگزاس (WTI) است که خرید نفت از آمریکا را گران تر می کند.
بر اساس داده های شرکت "کپلر"، هفته گذشته صادرات نفت آمریکا به تمام کشورهای آسیایی با 73 هزار بشکه کاهش به 427 هزار بشکه نفت خام در روز رسید.
ایران پس از عربستان سعودی و عراق سومین کشور بزرگ صادر کننده نفت به هند است. آمار رسمی حاکیست که هند در طول 12 ماه که از مارس سال گذشته آغاز شده است، ازایران حدود 22.6 میلیون تن و سال گذشته 27.2 میلیون تن نفت خام وارد کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: