ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:51 | مه03 تهران

توفان شدید در استان خوزستان ایران 5 کشته و 35 زخمی بر جای گزاشت

تاریخ: 14:09, 21-08-2014.


تهران. پنجشنبه، 21  اگوست 2014 میلادی برابر با 30 امرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، براثر تندباد شدید سه شنبه شب در برخی مناطق شمالی و شرقی خوزستان که سرعت آن تا 90 کیلومتر درساعت بود، 5 تن جان باخته و 35 نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
هاشم بالدی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خوزستان چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران گفت: جان باختگان که یک نفر در اندیمشک ، یک تن در باغ ملک و سه تن در دزفول بودند بر اثر ریزش دیوار، شکستن درختان و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند.
وی حال مصدومان تندباد شدید در مناطق شمالی و شرق استان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: بیشتر مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.
بنابراین گزارش، محسن پیام فر، مدیر امور بهره برداری توزیع برق دزفول نیز گفت: توفان و تند باد به بیش از 90 درصد شبکه توزیع برق این شهرستان و 34 پایه برق فشار متوسط خسارت وارد کرده است.
وی افزود: تعدادی از پایه ها با کمک گروه های توزیع برق شهرهای آبادان، گتوند و شوش تعمیر و وارد مدار شده است اما 31 پایه برق در مسیر جاده جاته، سنجر همچنان در دست تعمیر است و با تلاش کارکنان مدیریت توزیع برق دزفول بزودی مشکل قطعی برق برطرف می شود.
احمد زارعی، سرپرست جهاد کشاورزی دزفول نیز از خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان بر اثر تندباد شب گذشته خبر داد و گفت: توفان به تاسیسات و سازه های کشاورزی و دامداری دزفول خسارت جدی وارد کرده است.
احمد زارعی  افزود: باغات مرکبات و تاسیسات گلخانه ای دزفول نیز بر اثر توفان خسارت دیده که به دلیل حجم گسترده خسارت وارده، کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری شوراهای روستایی، بخشداری ها و مددکاران روستایی در حال بررسی میزان دقیق خسارت می باشند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: