ابراز خوشبینی ایران از آینده مذاکرات با 5+1

تاریخ: 19:41, 03-09-2014.

تهران. چهارشنبه، 3 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 12 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت در روند مذاکرات هسته‌ای متعهد است.
بنابراین گزارش، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با مقامات اتحادیه اروپا در نشست های مختلف خبری دیدگاه ها و نقطه نظرات ایران را بیان کرد .
ظریف پس از دیدار با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پس از گفت‌وگوهایی که با خانم اشتون داشتم، کاملاً خوش بین شده‌ام که ما می توانیم به واقع، این موضوع ( برنامه هسته ای ایران ) را به موقع حل کنیم.
او گفت: ما گفت‌وگوهای خوبی با ایشان داشتیم.
وی افزود: البته، اشکالاتی در روند پیشرفت وجود دارد. رفتاری که برخی کشورها از جمله آمریکا با اعمال تحریم های تازه نشان داده اند، بی شک نشانه کمتر مثبت برای پیشرفت بود. با این حال ما به پیشرفت پایبند هستیم.
وی تأکید کرد: این امر، به عزم سیاسی نیاز دارد. به آگاهی کامل از ضرورت رسیدگی (همه جانبه) به این موضوع ها، صرف نظر از نیازهای صرفِ داخلی، نیاز دارد.
وی در نشست خبری مشترک با دیدیه ریندرز، وزیرامورخارجه بلژیک گفت: جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت در روند مذاکرات هسته‌ای متعهد است.
او گفت: همه کشورهای منطقه برای مقابله با گروهک تروریستی داعش می بایست همکاری کنند.
بر اساس این گزارش ظریف تأکید کرد: نیاز داریم همه کشورهای منطقه در کنار هم قرار گیرند تا ابهام ها در خصوص دستیابی به نتایج کوتاه مدت در قبال حضور تروریست ها در عراق و با نگاهی بلندمدت، با توجه به منافعشان در زمینه مقابله با این سازمان های تروریستی برطرف گردد. همچنین در تامین کمک برای سیاستمداران عراقی و تشکیلات سیاسی برای سرعت دادن به روند تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه مردم عراق باشد، به همکاری نیاز داریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: