ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:24 | جولای02 تهران

دانشنامه بزرگ گردشگری مذهبی درچند جلد منتشرخواهد شد

تاریخ: 17:55, 05-10-2018.

تهران. 5 اکتبر 2018 میلادی برابر با 13 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
در ایران دانشنامه بزرگ گردشگری مذهبی درحال گردآوری است که در چند جلد منتشر خواهد شد
دراین باره محمدعلی حاجی ده آبادی رئیس موسسه آموزش عالی مجتمع علوم انسانی، روز پنجشنبه در شهر همدان درهمایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی اعلام کرده است
خاطرنشان می کنیم که این همایش بین المللی فرهنگی درچارچوب رویدادهای فرهنگی همدان 2018 مبنی برانتخاب این شهرباستانی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال جاری میلادی برگزار شده است و در آن 150 تن ازنخبگان دینی از پنج قاره و 56 کشور اسلامی شرکت دارند و به تبیین موضوع گرشگری دینی می پردازند.
به گفته ده آبادی همدان ازدیرباز تاکنون الگوهای بسیاری در حوزه انسانیت و معرفت معرفی کرده است که جهان امروز تشنه این الگوها هستند.
حاجی ده آبادی ادامه داد: گردشگری مذهبی ازادبیات علمی خوبی برخوردارنیست و هدف از برگزاری این همایش بررسی این نوع گردشگری از دریچه های مختلف است و دردنیای امروز گردشگری مورد توجه تمام جهانیان است و می توان گردشگری مذهبی را نیز به عنوان الگویی در این عرصه معرفی کرد.
حاجی ده آبادی افزود: میزبانی ما از گردشگران خارجی باید به گونه ای باشد تا آنها جذب آیین حضرت محمد(ص) و دین مبین اسلام شوند و با معرفی گردشگری مذهبی به جهان می توان گام های بلندی در توسعه این نوع گردشگری برداشت.
حاجی ده آبادی بروظیفه دولت ها درعرصه حفظ و نگهداری ازاماکن تاریخی مذهبی تاکید کرد

به اشتراک گذاشتن اخبار: