ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:06 | اکتبر05 تهران

ترکیه ارزش تجارت با ایران را به 50 میلیارد دلار می رساند

تاریخ: 04:40, 14-06-2016.

تهران. سه شنبه، 14 ژوئن  2016  میلادی برابر با 25 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر اقتصاد ترکیه از قصد این کشور برای افزایش تجارت با ایران به ارزش50 میلیارد دلار خبر داد.
بنا بر این گزارش، نیهات زیبکچی در حین سفر به قبرس ترک نشین برای شرکت در چهلمین نمایشگاه بین المللی قبرس در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت روابط تجاری با ایران گفت: به همین دلیل تعداد مشاورین تجاری مان را در ایران به پنج نفر افزایش داده ایم .
زیبکچی با اشاره به تفاهم نامه تعرفه ترجیحی میان دو کشور گفت: سال گذشته عوارض گمرکی برای160 کالا را به صفر درصد رسانیدم و درنظر داریم این مورد را به40 کالای دیگر نیز تعمیم دهیم .
وزیر اقتصاد ترکیه افزود: ایران طرح های متعددی را در حوزه های ارتباطات و حمل ونقل، بهداشت، برای سرمایه گذاری دارد و به همین دلیل کوچه به کوچه، روستا به روستای ایران را می گردیم و هدفمان این است که ارزش تجاری دو کشور را به 50 میلیارد دلار برسانیم.
وی در خصوص همکاری گمرکی دو کشور گفت: اقدامات فنی در این ارتباط ادامه دارد و تصمیم بر این است که مذاکرات هیات های فنی دو کشور در سال 2017 آغاز شود تا با توجه به فوریت آن هر چه سریعتر به پایان برسد

به اشتراک گذاشتن اخبار: