ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:01 | سپتامبر24 تهران

در ایران روان آب ها 50 در صد کاهش یافت

تاریخ: 13:30, 19-03-2015.

تهران. پنج شنبه، 19 مارس 2015 میلادی برابر با 28 اسفند 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نیروی ایران از کاهش 23 درصدی میانگین بارش ها در سال آبی جاری ایران نسبت به دوره مشابه خبر داد.

بنابراین گزارش، حمید چیت چیان گفت:‌ میزان روان آب رودخانه ها به دلیل تاثیر شرایط اقلیمی و همچنین برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی تا 50 درصد کاهش نشان می دهد.
چیت چیان در گفتگو با خبرنگاران افزود:‌ آب سدها نیز حدود ده میلیارد و700 میلیون متر مکعب است که 17 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش نشان می دهد.
وی گفت: به خاطر تغییرات اقلیمی بیشتر بارش ها در کشور ایران به صورت باران است و بارش های برفی کاهش نشان می دهد و دفعات بارش نیز بیشتر شده که در کاهش روان آب ها در رودخانه ها موثر بوده است.
وزیر نیرو افزود:‌ میزان بارش ها نیز در هر نوبت کمتر شده و به حداکثر ده میلی متر رسیده است که به علت برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و چاه های آب بخش زیادی از آن در این محیط ها جذب می شود و روان آب ها را کاهش می دهد.
چیت چیان گفت:‌ گرمایش زمین نیز بیشتر شده است و زمستان خیلی سردی نداشته ایم و میانگین دمای زمین تا دو درجه افزایش نشان می دهد که باعث تبخیر بیشتر آب می شود و باز هم در کاهش روان آب ها موثر است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: