ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:24 | جولای02 تهران

با همکاری آلمان در ایران 500 هزار تن پروپیلن تولید خواهد شد.

تاریخ: 05:03, 12-05-2016.

تهران. پنج شنبه، 12 می  2016 میلادی برابر با 23 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ایران با اشاره به مجوز شورای اقتصاد این کشور برای سرمایه گذاری و احداث واحد 120 هزار تنی تولید پروپیلن از متانول گفت: ظرفیت این واحد با همکاری شرکت لرگی آلمان به 500 هزار تن افزایش می یابد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت ایران، مرضیه شاهدایی روز گذشته در بیست و ششمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی صنایع پتروشیمی ایران در شیراز، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام، روابط بین الملل رو به بهبود است و آثار آن را می توان در صنعت نفت و پتروشیمی مشاهده کرد؛ به طوری که شرکت های صاحب نام جهانی برای تجارت، سرمایه گذاری و انتقال فناوری به سمت ایران روی آورده اند.
وی با اشاره به استقبال خوب شرکت های خارجی از دهمین نمایشگاه ایران پلاست و بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: در نمایشگاه نفت امسال حضور شرکت های خارجی نسبت به دوره پیشین حدود 40 درصد افزایش نشان داد و شر کت هایی در این نمایشگاه حاضر شدند که طی 10 سال گذشته از حضور در ایران خودداری می کردند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: هم اکنون با شرکت های خارجی در حال مذاکره برای جذب سرمایه گذاری و انتقال فناوری هستیم و ما به عنوان حامی و متولی این صنعت فرصت های سرمایه گذاری را به شرکت های خارجی معرفی و متعاقباً درخواست های این شرکت را به وزارت نفت و دولت منتقل می کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: