ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:49 | جولای08 تهران

برپایی چهار اردوگاه و اسکان دوهزار و500 نفر سیلزده در ایران

تاریخ: 03:54, 18-04-2016.

تهران. دوشنبه، 18 آوریل  2016 میلادی برابر با 30 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دو هزار و 500 نفر از سیل زدگان شهرستان شوش در جنوب غربی ایران در چهار اردوگاه اسکان یافتند
بنا بر این گزارش، فرماندار شوش گفت: به دنبال وقوع سیلاب بی سابقه در استان خوزستان (ایران) و آبگرفتگی تعدادی از روستاهای پایین دست رودخانه دز در شوش، بیش از دو هزار و 500 نفر از اهالی روستاهای سیلزده این شهرستان در چهار اردوگاه موقت اسکان یافتند.
رضا نجاتی در پنجمین جلسه ستاد بحران شهرستان شوش در مرکز بهداشت آهودشت از توابع بخش شاوور این شهرستان افزود: سه اردوگاه موقت در آهودشت و یک اردوگاه نیز در روستای سید سعد برپا شده و تعدادی پتو بین سیل زدگان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه تمام امکانات و ظرفیت های شهرستان شوش از جمله حضور عوامل انتظامی و نیروهای بسیج برای رسیدگی به مناطق سیل زده بسیج شده اند گفت: به همین منظور چند دستگاه بولدرز، کامیون و لودر به منظور مقابله با سیل و جابجایی امکانات روستاهای در معرض آبگرفتگی بخش شاوور اعزام شد .
فرماندار شوش اظهار داشت: مواد غذایی، نان، کنسرو و آب معدنی بین سیل زدگان توزیع شده است.
وی در ادامه از امدادرسانی هوایی با بالگرد به مناطق سیل زده خبر داد و خاطر نشان کرد: دام روستاییان به محل های امن منتقل شده و علوفه مورد نیاز آنها نیز تامین شده است.
نجاتی به ساکنان روستاهای سیل زده اطمینان داد ستاد بحران شهرستان شوش با تمام توان در خدمت آن ها است گفت: مسئله بهداشت و درمان ساکنان روستاهای سیل زده با قوت در حال انجام است و در این خصوص نیز جای نگرانی نیست.
افزایش دبی رودخانه دز از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته، موجب آب گرفتگی تعدادی از روستاهای پایین دست این رودخانه در شهرستان شوش شده است.
شهرستان شوش در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان در جنوب غرب ایران واقع شده و دارای سه بخش و بیش از 220 روستاست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: