ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:48 | ژوئن30 تهران

ایران برای آب رسانی به مناطق محروم 500 میلیون دلار اختصاص داد

تاریخ: 04:32, 19-06-2015.


تهران. جمعه، 19 ژوئن 2015 میلادی برابر با 29 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر نیروی ایران از اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی به روستاها و مناطق محروم این کشور خبر داد.
بنابراین گزارش، حمیدرضا جانباز عصر دیروز در حاشیه بازدید از طرح های آب شهرستان بابل به خبرنگاران گفت: این اعتبار با تصویب در بودجه سال 94 از صندوق توسعه ملی به روستاهای محروم ایران از جمله مازندران اختصاص یافت تا مشکل آب آشامیدنی مردم این استان برطرف شود.
او با بیان اینکه طرح های خوبی با اعتباری بالغ بر 67 میلیارد ریال در بخش آب‌رسانی به شهرهای بابل درنظر گرفته شده است، افزود: در بابل تعدادی شهر جدید داریم که نیاز به توجه بیشتر در مسئله تأمین آب شرب، انتقال و اصلاح شبکه توزیع دارند.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی روستایی نیز با اعتبار 32 میلیارد ریالی آغاز شده است پیش بینی می شود، در کوتاه مدت جمعیت بیشتری را از آب شرب سالم برخوردار کند.
مدیرعامل آبفای ایران با اشاره به اجرای طرح آب‌رسانی به گروهی از شهرها از سال گذشته و بهره برداری از مرحله نخست آن با اجرای طرح اضطراری 300 لیتر در ثانیه پیش بینی کرد مرحله دوم این طرح با ظرفیت 300 لیتر در ثانیه چهار ماه آینده وارد مدار می‌شود.
جانباز از آب‌رسانی به روستاهای حاشیه طرح‌های آب‌رسانی به این گروه ازشهرها خبر داد و گفت: در صدد هستیم تا آب مجتمع‌های آب روستایی در مسیر طرح آب‌رسانی به این شهرها را تامین کنیم .
او افزود: 125 طرح آب‌رسانی که نقش اساسی در تأمین آب شرب دارند در ایران درحال اجرا است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: