ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:39 | مه05 تهران

برسی گسترش همکاری های ایران و فنلاند

تاریخ: 03:48, 26-10-2016.

تهران. چهار شنبه، 26 اکتبر 2016  میلادی برابر با 5 آبان 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران و معاون وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند بعد از ظهر روز گذشته در دیدار و گفتگو با یکدیگر زمینه همکاری‎های 2 جانبه را بررسی کردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از شانا، امیرحسین زمانی نیا بعدازظهر روز گذشته در گفتگو با پیتر استنلوند، معاون وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند گفت: فنلاندی‌ها در زمینه بازسازی و نوسازی پالایشگاه، جمع آوری گازهای مشعل، کارخانه‎های تولید گاز طبیعی مایع شده (ال‎ان‎جی) و تاسیسات دریایی فناوری‎های مطلوبی دارند و برای فعالیت در این بخش‎ها در فضایی رقابتی، اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: این کشور نفت خام و گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه دریافت می کند و 2 پالایشگاه دارد که ظرفیت پالایشی آنها درمجموع 350 هزار بشکه در روز است.
سائولی نینیستو، رئیس جمهوری فنلاند بامداد روز گذشته در راس هیئتی سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، وارد تهران شد.
جمهوری فنلاند در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا واقع شده است، این کشور بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن هلسینکی است. حدود یک میلیون نفر از جمعیت کشور در منطقه کلان‌شهر هلسینکی زندگی می‌کنند، واحد پول این کشور یوروست.
اقتصاد فنلاند وابستگی فراوانی به صادرات دارد و بحران اقتصادی دیگر کشورهای اروپایی تأثیر زیادی روی صادرات این کشور گذاشته است.
از نظر شاخص فساد اقتصادی، فنلاند (به همراه کشورهای دیگری همچون دانمارک و نیوزیلند) سال‌های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته، معرفی شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: